FINALITZA L’INTERCANVI AMB EL COLLÈGE GEORGES CLEMENCEAU DE CERISAY

El divendres 11 d’octubre, l’alumnat que participava en l’intercanvi amb el Collège Georges Clemenceau va anar al Delta de l’Ebre.

El dissabte 12 va finalitzar l’edició 2019 de l’intercanvi amb èxit.

INTERCANVI CERISAY

El passat diumenge 6 d’octubre, va arribar l’alumnat de Cerisay per finalitzar l’intercanvi que es va iniciar el curs anterior amb alumnat de 2n d’ESO. Es va fer una recepció de benvinguda a l’institut.

Llegeix més»

XERRADA DELS ECO-TSUNAMIS

L’escamot «eco-tsunami» ha passat per les aules de 1r d’ESO per fer una xerrada informativa als alumnes que han començat a estudiar al centre per explicar-los el funcionament de l’escamot verd i les tasques que han de desenvolupar els delegats medioambientals.

També van donar-los una sèrie de consells sobre els perills dels plàstics i els van ensenyar a reciclar millor.

Al finalitzar la xerrada, uns quants alumnes van se voluntaris per sumar-se a l’escamot. I vosaltres què? Us animeu?

PRIMERA MOBILITAT: Gymnázyum Metodova de Bratislava (III)

Et c’est fini! Els professors Albert Farré i Guillem Rigol han finalitzat l’estada a l’ Institut Gymnázyum Metodova, Eslovàquia, observant classes de Biologia en francès.

La setmana també ha servit per conèixer els recursos que ofereix l’Institut Français de Bratislava.

Finalment, aquesta estada, prevista en el marc del projecte Erasmus +, també ha servit per establir un contacte entre el nostre institut i l’ Institut Gymnázyum Metodova que obre la porta a futures col·laboracions que millorin, encara més, la formació en llengües estrangeres del nostre alumnat.

PRIMERA MOBILITAT: Gymnázyum Metodova de Bratislava (II)

Els professors Albert Farré i Guillem Rigol segueixen aprenent a la l’Institut Gymnázyum Metodova. La directora els ha explicat que l’alumnat del centre està obtenint els millors resultats de tota Eslovàquia. Estan, per tant, satisfets del mètode d’ensenyament i aprenentatge utilitzat.

Els professors esmentats, han assistit a classes de Física, Química, Francès i Castellà.

PRIMERA MOBILITAT: Gymnázyum Metodova de Bratislava (I)

ERASMUS + Construyendo una generación plurilingüe

Els professors Albert Farré i Guillem Rigol, acompanyats del director Javier Sánchez, han inicat el projecte Erasmus + KA1 «Construyendo Una Generación Plurilingüe».

Del 30 de setembre al 5 d’octubre estaran realitzant tasques d’observació de classes de diferents matèries en anglès i francès a un Institut de referència a nivell europeu com és el Gymnázyum Metodova de Bratislava a Eslovàquia.

Aquesta experiència ha de servir per profunditzar en la millora de l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües estrangeres al nostre centre.

Nit Europea de la Recerca

El dia 27 de setembre, es va celebrar la Nit Europea de la Recerca (Researchers’Night). La finalitat és apropar la ciència, la recerca i la tecnologia a la ciutadania. Per aquest motiu, el Departament de Ciències de l’INS Candelera va organitzar dues xerrades dutes a terme per dos ponents de l’ICIQ – Intitut Català d’Investigació Química de Tarragona. Llegeix més»

Projecte any Internacional de la Taula Periòdica

El curs 18-19 els alumnes de Química de 1r de Batxillerat van participar en un projecte proposat per la Facultat de Química de la URV per celebrar l’Any Internacional de la Taula Periòdica. Al projecte participaven també l’ICIQ i el Col·legi de Farmacèutics. Llegeix més»

Intercanvi amb el Québec

Aquest curs es du a terme el 4t intercanvi amb alumnat del Québec.

L’Anna Pallarès, que enguany cursarà 1r batxibac, ha rebut a la Laurianne Monfette.

Inauguració curs 2019/2020

El claustre de professors de l’INS Candelera ha assistit a la ponència inaugural del curs 2019/20.

Des de l’espai de divulgació científica, David Bueno i Torrens, professor i investigador de genètica de la Universitat de Barcelona i divulgador de la Ciència ens ha parlat sobre el funcionament i la plasticitat del cervell al llarg de tota la vida.

A la fi d’aquest acte inaugural, s’ha lliurat un detall d’agraïment a Maria Marsal Subirats per la finalització de la seva tasca docent i tots els anys de dedicació i treball al centre.

Estada a Niça

L’alumnat de 1r Batxibac, durant la primera setmana de setembre, ha rebut formació acadèmica a Niça i també han realitzat diverses activitats lúdiques i culturals.

Catifes 2019 a l’Ametlla de Mar

Com cada any els alumnes de 3r d’ESO col·labora amb la tradicio de “vestir els carrers” amb les catifes.

Sopar Fi de Curs

Divendres al vespre es va celebrar el Sopar de Fí de Curs de 3r amb molta participació per part de les famílies i convidats al event

Últim dia a Viena

Els nostres alumnes han fet un recorregut en tramvia pel Ringstrasse, han vist el Parlament, Rathaus i  Karlskirche.

Taller de Banderes

Activitats realitzades al centre dilluns passat