Intercanvi al Québec

Ja està a casa l’Anna Pallarés que ha hagut de tornar dels seu intercanvi al Québec. Benvinguda!!!

Intercanvi Plouescat

Després d’un llarg viatge que va començar a la Cala el diumenge a les 16 h, amb vol anul·lat inclòs a les 20.45 h,  les 3 alumnes franceses de l’intercanvi amb Plouescat han arribat per fi a casa seva avui dilluns a les 19 h  gràcies a la ràpida intervenció i iniciativa de la direcció del centre i les famílies. À bientôt!!!

Administra els teus diners

L’alumnat de 4t d’ESO que cursa la matèria d’Economia, rep una xerrada on es tracta el tema de les despeses i ingressos a les llars familiars, donant importància a l’estalvi amb la finalitat de disposar de diners extra en cas de necessitat. La xerrada ha estat interactiva i s’ha complementat amb la realització d’un dossier.

Apilo XII

Emmarcats dins el projecte APILO XII el nostre centre torna a participar un any més, en la recollida de piles i bateries de mòbils usades. Des de l’escola verda hem organitzat unes xerrades divulgatives sobre el reciclatge de piles i un taller on hem pogut produir electricitat a partir de llimones. Sí, sí, només, gràcies a unes quantes llimones, uns cargols i unes monedes de coure!!, d’aquesta forma hem encès una bombeta led.

A partir d’aquesta setmana, donem per iniciada la campanya de recollida de piles, si voleu portar les vostres piles usades podreu trobar el contenidor, al costat de consergeria.

Els premis són de 1500 € fins als 2000 € pels centres que més piles recullin. Us animeu?

Xerrada Care Santos

Care Santos ha fet una xerrada a 2n i 3r d’ESO sobre els seus llibres Mentida i Veritat. A més, ens ha fet una donació de llibres seus per a la biblioteca del centre. Moltes gràcies Care!

Visita a la UB i a l’exposició de videojocs

L’alumnat de 2n de batxillerat visita la UB i una exposició de videojocs al CCCB.

Carnaval

Celebrem el carnaval a l’institut. Alguns alumnes han vingut disfressats, ja sigui en grup o anivell individual. L’alumnat de 1r batxillerat B, junt amb les professores de Química i la tutora, s’han disfressat d’element químic.

21 de febrer, dia de la llengua materna

Per celebrar el dia de la llengua materna a l’institut, el departament de llengües estrangeres i l’aula d’acollida han organitzat un petit concurs. Durant tota la setmana hi ha hagut cartells penjats en diferents llocs de l’institut i els alumnes havien de descobrir en quina llengua estaven escrits.

La guanyadora ha estat Ariadna Sánchez de 2 ESO B, que ha descobert les 10 llengües. El premi es lliurarà durant els actes de Sant Jordi.

Enhorabona a la guanyadora i a tots els participants, heu demostrat que sou uns bons detectius lingüístics!

Anem a la biblioteca

El Departament de Ciències organitza xerrades adreçades a 3r i 4t d’ESO per visitar l’exposició de la Xarxa de Biblioteques Municipals . L’exposició tracta la Taula Periòdica dels Elements, l’alumnat ha vist l’ordre del elements químics, investigadors espanyols que van contribuir al seu coneixement, elements naturals i sintètics, els elements a la vida i aplicacions.

Xerrada-taller de tècniques narratives

La catedràtica i professora a la URV, Marta Tena, ha realitzat una xerrada-taller de tècniques narratives a 2n de batxillerat.

L’acer, una material desfasat? O potser un material de futur?

El professor de l’Escola d’Enginyeria Industrial, Francesc Montalà, ha fet una xerrada, adreçada a l’alumnat de batxillerat, sobre l’acer, amb el títol L’acer, una material desfasat? O potser un material de futur?. En aquesta xerrada se’ls ha explicat als alumnes la relació entre les propietats i les aplicacions de l’acer, la seva estructura atòmica, així com es fabrica per aconseguir les seves diferents propietats.

Stage d’una alumna de Cerizay

L’alumna Laly Micheneau del College Georges Clemenceau de Cerisay (França) ha estat al nostre institut per fer un satge d’observació de les classes de llengua Estrangera (francés). L’esmentada alumna ha estat acollida per la família de la Maria Tomàs de 3r d’ESO A.

Dia de la dona i la nena a la ciència

El Departament de Ciències de la Naturalesa de l’Institut ha organitzat diverses activitats per celebrar el dia de la dona i la nena en la ciència. És el tercer any que des del Departament de Ciències, es col·labora en la proposta de la inciativa www.11f.org. L’alumnat que cursa la matèria Cultura Científica de 4t d’ESO, ha preparat una exposició a diferents espais del centre sobre biòlogues, matemàtiques, químiques, físiques…

Des del Departament de Ciències de la naturalesa, també s’han concertat també dues xerrades:La increïble vida sexual del fons del mara càrrec de l’Eli Bonfill, oceanógrafa i divulgadora científica, adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i Marie Curie, una dona avançada al seu temps a càrrec de la Carme Aguilar, professora de la facultat de Química de la URV, adreçada a l’alumnat de 3r d’ESO i 2n de batxillerat.

Esperem així visibilitzar la ciència feta per dones i donar un referent a les nostres alumnes.

Certamen Lectura 1r cicle de l’ESO

L’alumnat ha passat per les classes de 1r i 2n d’ESO per triar l’alumne/a que ens representarà al Certamen de la Lectura en veu alta que se celebrarà, en breu, a Tortosa.

La propera setmana serà el torn del 2n cicle.

2N d’ESO va a Andorra

L’alumnat de 2n d’ESO va a Andorra on durà a terme el Treball de Síntesi. Visiten la Farga Rossell on hi ha el Centre d’interpretació del ferro i treballen tècniques esportives a les pistes d’esquí. L’alumnat també ha pogut anar a Caldea a relaxar-se!