BATX – Preinscripció i matrícula 2026-2027

Calendari oficial inclòs a la Resolució EDF/293/2026, de 6 de febrer i publicat al DOGC el 10 de febrer de 2026.

8 d’abril de 2026 Publicació de l’oferta inicial de places
per concretar data Portes Obertes, reunió adreçada a les famílies del futur alumnat de Batxillerat del curs 2026-2027
Del 9 al 16 d’abril del 2026 Presentació de sol·licituds

 

És molt important respectar les dates de presentació, perquè per a aquests ensenyaments no s’accepten sol·licituds fora de termini. Per a més informació consulta aquest ENLLAÇ

QUI HA DE PRESENTAR LA SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ?

Han de presentar la sol·licitud de preinscripció tots els alumnes que volen accedir al batxillerat de qualsevol modalitat en un CENTRE DIFERENT del que s’està cursant l’ESO, les persones que cursen o han cursat un cicle formatiu, les que volen accedir a la modalitat d’arts i les que provenen d’un institut que ja no imparteix el batxillerat.

Important: si l’alumne/a té 18 anys o els fa durant l’any en què es fa la preinscripció, és qui s’ha d’identificar i presentar-la.

Fins el 17 d’abril de 2026 Presentació de documentació

14 de maig de 2026 Llista de sol·licituds amb puntuació provisional

Un cop acabat el període de presentació de sol·licituds, els centres educatius estudien cadascuna de les peticions que han rebut: n’analitzen les dades, els criteris de prioritat que les famílies demanen que es tinguin en compte, i també els documents justificatius. Tot seguit, publiquen la llista de sol·licituds amb la puntuació provisional. En aquesta llista hi ha les sol·licituds ordenades alfabèticament amb la puntuació que ha rebut cada sol·licitud en aplicar-hi el barem.

Del 14 al 20 de maig de 2026 Presentació de reclamacions

Durant aquest període, si detectes alguna errada o anomalia en la puntuació assignada, pots presentar una reclamació (utilitzant l’eina electrònica per adjuntar reclamacions).

26 de maig de 2026 Llista de sol·licituds amb la puntuació un cop resoltes les reclamacions

26 de maig de 2026 Sorteig per resoldre les sol·licituds de preinscripció empatades en punts

El nombre de places a cada centre educatiu és limitat. Si el nombre de peticions supera el d’alumnes que l’escola pot acollir, cal aplicar un sistema de desempat entre les sol·licituds que tenen la mateixa puntuació. Per fer-ho, s’obté un número per sorteig a partir del qual s’ordenen totes les peticions empatades en punts, tenint en compte el número de desempat que s’ha assignat a cada sol·licitud. El sorteig tindrà lloc a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Educació (Via Augusta, 202-226, Barcelona).

29 de maig de 2026 Llista ordenada

Després del sorteig, s’elabora la llista de sol·licituds per a l’assignació de places. Per fer aquesta llista, en primer lloc es té en compte les adscripcions, desprès la puntuació de criteris prioritaris, de més a menys, i en cas d’empat primer la puntuació pels criteris complementaris i després el número de desempat.

17 de juny de 2026 Oferta final de places escolars

Publicació del nombre de places educatives per centre i curs.

17 de juny de 2026 Llista d’alumnes admesos i llista d’espera

Finalment, es publica la llista d’alumnes admesos al centre i també la llista d’espera.

Llista d’admesos

Llista d’espera 

Del 18 al 30 de juny de 2026 Matriculació dels alumnes preinscrits a Batxillerat amb plaça assignada

A les famílies de l’alumnat admès (llistat del 17/06/26) us recomanem que estigueu atentes a l’adreça electrònica que vàreu introduir a la sol·licitud de preinscripció, ja que us enviarem un correu electrònic amb les instruccions de com realitzar la matrícula.

 

Documentació acreditativa – Certificat acadèmic de la qualificació mitjana dels estudis que permeten l’accés

  • Si es tracta d’estudis antics: original i còpia de la pàgina 27 del llibre d’escolaritat d’ensenyament bàsic, si hi apareix la qualificació mitjana de l’etapa en forma numèrica.
  • En el cas dels alumnes que han finalitzat l’ESO a Catalunya a partir del curs 2017-2018 o que actualment cursen quart d’ESO a Catalunya, no cal presentar cap certificat de la qualificació mitjana de l’expedient, ja que s’obté de les bases de dades del Departament d’Educació i Formació Professional i es mostra en la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional. Si no s’ha pogut obtenir, cal presentar el certificat de la qualificació abans de finalitzar el període de reclamació contra la llista de sol·licituds de preinscripció al centre amb la puntuació provisional que s’estableix a l’apartat 3.1 d’aquest annex.

Si l’alumne/a és graduat en ESO, la qualificació que es té en compte és la mitjana de l’ensenyament (QESO); en canvi, si encara cursa quart d’ESO, es té en compte la qualificació mitjana dels tres cursos d’aquests estudis ja avaluats definitivament (QPRE). Ambdues qualificacions es calculen segons la Resolució EDF/4018/2024, de 8 de novembre, per la qual es regula el procediment per a la conversió numèrica de les qualificacions de l’educació secundària obligatòria per participar en processos de concurrència competitiva, i segons la taula d’equivalències numèriques següent:

 

Qualificació (Decret 175/2022) Equivalència numèrica (Resolució EDF/4018/2024)
Assoliment excel·lent 10
Assoliment notable 8
Assoliment satisfactori 6
No assoliment 4