Tanca la porta al foc

Aquest darrers dies, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO ha gaudit de nou de la magnífica experiència de poder fer pràctiques d’extinció d’incendis “in vivo” al patis de l’Institut, després d’una classe teòrica on s’explica la prevenció d’incendis a la llar i els seus origens diversos ( elèctric, gas, a la cuina amb els greixos, noves tecnologies com els mòbils i els patinets …) i com cal actuar en cada cas.

Els alumnes de 3r d’ESO han fet el taller “Tancar la porta al foc”, en el qual es simula un incendi en una cuina i com cal actuar per evitar la seva propagació.

L’activitat ha estat possible gràcies a:

• L’Antonio Comella Hernández, bomber voluntari veterà.
  • El Josep Maria Pulido Ibern, bomber voluntari veterà.
  • L’Albert Pujol Pellissa, bomber voluntari cap d’agrupament.
  • L’Alex Piñero Aldehuela, bomber.
  • El Joan Balcells Sellarès, Caporal

Tots ells adscrits al Parc de Bombers de Cervera i que s’han desplaçat una any més fins a l’Institut amb tot els seu equipament i amb el camió de bombers. Realment, només veure’ls arribar, ja impressiona!

Un cop s’han fet les classes teòriques a les aules, els alumnes s’han desplaçat cap als patis per a fer les pràctiques d’extinció d’incendis amb extintors de diòxid de carboni. .

Els extintors ens els ha facilitar gratuïtament l’empresa Star Foc d’Igualada,

que prèvia petició ens els porta i els recull després de l’activitat.

L’activitat ens ha despertat de nou un gran interès per tot el què hem après i que sense cap dubte, no oblidarem .

Ja és el tercer curs consecutiu que els bombers i l’empresa Star Foc fan possible aquesta jornada.

Gràcies, una vegada més i fins al proper curs !