Visitem el Museu Tèxtil de Terrassa

El dia 12 de maig els alumnes de 3r d’ESO vam anar d’excursió a Terrassa per visitar el Museu Tèxtil. El museu està instal·lat en una antiga fàbrica tèxtil reconvertida en museu.

Davant la façana del museu

En arribar, vam esmorzar en un pati del museu. Després ens van separar en dos grups. Cada grup tenia assignat una monitora: el grup A va començar per les màquines i el B per la força de les persones.

Ens anaven explicant les funcions de cada màquina. A més, podíem veure una simulació del funcionament de cada màquina. En acabar, vam anar a veure la màquina de vapor que subministrava l’energia necessària per al funcionament de totes les altres màquines tèxtils del recinte. També ens van ensenyar les calderes on es cremava el carbó i els magatzems on es guardava.

Escoltant les explicacions duna monitora
Escoltant les explicacions d'una monitora