Premiats al Valeri Serra i Boldú

El passat dissabte 12 d’abril, els alumnes de 2n de Batxillerat Marta Mingot i Lluís Bellas de l’Institut Antoni Torroja van ser guardonats amb el primer premi modalitat juvenil en el 29è Premi Valeri Serra i Boldú de cultura popular, pel seu Treball de Recerca “El Seguici Festiu de Cervera: balls, danses i comparses populars (segles XV – XX)”.

El lliurement del premi es va realitzar al Teatre Armengol de Bellpuig. Durant la cerimònia es van donar els diferents premis a les categories infantils, juvenils i a la categoria absoluta, a qui el jurat va guardonar el tarragoní Emili Samper i Prunera amb l’obra Les rondalles de Cels Gomis i Mestre: edició, catalogació i estudi.

Al llarg de la cerimònia es va presentar la publicació de l’obra guardonada en la 28a edició, l’any 2012, El gest nostre de cada dia de Lluís Payrató. La presentació va anar a càrrec de Ramon Miró i fou amenitzat amb l’actuació del Conjunt de Corda i el Conjunt de Vent de l’Escola Municipal de Música Mn. Jesús Capdevila de Bellpuig.

L’acte va comptar amb la presència de l’alcalde de Bellpuig, Salvador Bonjoch, el director de la Direcció General de Cultura Popular de la Generalitat de Catalunya, Lluís Puig i la vicepresidenta de la Diputació de Lleida, Rosa Maria Perelló.