St. Jordi 2022–GUILLEM VILADOT AL TORROJA

Per commemorar el centenari del naixement de Guillem Viladot, poeta i escriptor de les terres de Lleida, fem un homenatge a la poesia experimental, des de diverses vessants, tot treballant quatre dels conceptes que utilitza Viladot en la seva creació literària.

Poesia concreta:

Els alumnes de 1r d’ESO han interpretat diversos poemes concrets de Guillem Viladot i els han transformat en imatges.

Polisèmia:

Els alumnes de 2n d’ESO han buscat paraules polisèmiques i les han il·lustrat segons els seus diversos significats.

Els alumnes de 1r d’ESO han utilitzat un objecte real, una clau de serreta, i n’han interpretat la silueta donant-li un altre significat: «res és el que sembla»

Poesia descriptiva:

Els alumnes de 3r d’ESO han treballat els sis poemes descriptius que hi ha al Parc de Riella d’Agramunt i els han transformat en il·lustracions o poemes concrets.

Els alumnes de 4t d’ESO, de Visuals, han donat forma d’instal·lació o escenografia a aquests mateixos poemes.

Poesia objecte:

Els alumnes de 4t d’ESO han creat poemes objectes a partir de títols de llibre que ells han llegit.