Sortida a IESSO

VI Congressus discipulorum linguae latinae

El passat 28 d’abril es va celebrar el VI Congressus discipulorum linguae latinae («VI Trobada dels alumnes de llatí») a Iesso (Guissona), una trobada dels i les alumnes de Llatí de 4t d’ESO dels instituts de la demarcació de Lleida. Uns 200 alumnes de diferents instituts vam formar vint grups. La meitat vam començar fent una gimcana pel museu i parc arqueològic, en què havíem de respondre proves sobre el temari de 4rt i i altres de lògica. La resta vam fer tallers a la plaça: a cadascú n’hi tocava tres. Eren sobre escriptura, perfums o ungüents, legionaris romans, vestir-se a la romana o crear una butlla de la sort.

Cada any, els alumnes de llatí de batxillerat d’algun institut fan d’amfitrions, és a dir, estan al punt d’informació, vigilen i expliquen les proves, fan fotos,… Aquest any ens va tocar a nosaltres.

Tot i que amenaçava de ploure, el temps es va aguantar bé tot el dia i vam poder fer-ho tot a l’aire lliure, tal com estava previst.