Premi per a dos alumnes de Batxillerat

El premi San Viator d’Investigació en Ciències i Humanitats pretén estimular l’esperit investigador i la creativitat dels estudiants i oferir als professors l’oportunitat de donar un sentit pràctic i experimental al seu treball didàctic i contribuir d’aquesta manera a augmentar el reconeixement i el respecte de les comunitats educatives envers l’activitat científica.

El dia 9 de setembre el jurat fallà la XVI edició del Premi San Viator de Investigació en Ciències i Humanitats. Després de tres rondes classificatòries prèvies per tal d’anar seleccionant els millors projectes dels 400 presentats, el Jurat va estar deliberant durant més de 4 hores en la reunió final.

El jurat destacà que la gran quantitat i qualitat dels projectes rebuts varen fer molt dura la seva tasca.

En l’apartat de PREMIS ESPECIALS, el treball de recerca titulat Organització i control del dia a dia d’un institut. Implementació d’una base de dades gestionada amb php, elaborat pels alumnes de l’Institut Antoni Torroja Òscar Celeiro i Sergi Caelles i dirigit per la professora Mariona Rodríguez, va obtenir el PREMI A LES NOVES TECNOLOGIES PER MILLORAR L’ACCESSIBILITAT, patrocinat per la fundació VODAFONE i dotat amb 1.000€. Els premis es lliuraran el dia 2 d’octubre a Madrid en un solemne acte acadèmic.

Aquest treball també ha estat un dels 40 seleccionats a nivell nacional per participar en el XXIII certamen de Jóvenes Investigadores 2010 que organitza el Ministeri d’Educació i Ciència i que se celebra a Màlaga la darrera setmana de setembre, quan alumnes i tutors hauran de presentar i defensar els seus treballs davant el jurat per tal d’optar als diferents premis.