ORLES BATXILLERAT. PROMOCIÓ 2020-2022

Qui cregui que els finals sempre són tristos és perquè no va ser present el passat divendres 27 de maig al paranimf de l’institut Antoni Torroja, quan els membres de la promoció 20-22 van recollir les seves orles, i es van despedir de l’edifici que en molts casos els ha vist créixer durant 6 anys.

Una sala plena de gom a gom, amb alguns dels seus excompanys, familiars i professorat que han tingut al llarg d’aquests anys tots reunits per veure com s’acomiadaven d’aquesta etapa.

Tot just entrar ja els van brindar una afectuosa benvinguda, recordant-los que aquell edifici encara era casa seva.

L’acte pròpiament dit va començar amb quatre parlaments que van intentar aconsellar i orientar als i les alumnes el millor possible.

El primer va venir donat per Ramon Pollina i Tarrés, en forma de reflexió sobre l’evolució i els diferents canvis que l’ésser humà experimenta des del seu naixement.

El va seguir Ramon Augé i Gené, en representació de la Paeria de Cervera i el discurs de Carolina Garcia i Segarra, la presidenta de l’AFA, amb un discurs des del cor de totes les famílies d’alumnes de l’institut.

Finalment, va ser el torn del convidat, Marc Cases i Balcells, exalumne del centre que va compartir amb tots els presents la seva experiència universitària, des del punt de vista professional, acadèmic com també personal, i com aquesta l’ha portat a ser guionista del programa “Crims” de TV3.

Després dels consells i les paraules inspiradores dels quatre parlamentaris es va procedir al lliurament de les orles per part dels tutors. Imma Callau i Llorens per aquells del batxillerat científic-tecnològic i Francesc Perelló i Sans pels alumnes del batxillerat social – humanístic.

Després del lliurament de les orles es va passar el testimoni als alumnes, que van interpretar una adaptació de la cançó “Quan somrius”, de Josep Thió, canviant la lletra i fent que així resumís la seva experiència durant els dos anys que han cursat batxillerat al centre.

Tot seguit, l’acte es va animar amb una coreografia organitzada per les i els alumnes del centre, així com un discurs pronunciat pels presentadors de la cerimònia; Gerard Capdevila i Serra i Alba Gutiérrez i Rodríguez, que van posar un toc d’humor en repassar el seu pas per l’institut i els records que s’enduran.

Després del riure, però, van aparèixer les llàgrimes durant la interpretació, realment emotiva, per part dels alumnes del conservatori, de la cançó “Et vull veure volar”, de Berta Pedrós i Aldomà, una de les alumnes de la promoció.

Per concloure la gala es va reproduir un vídeo compost per imatges dels sis anys que els i les alumnes han passat a l’institut. Imatges que van ser rebudes amb somriures, emoció, i fins i tot alguna llàgrima, tant per part dels mateixos alumnes com els seus familiars.

L’últim punt del programa consistia en un refrigeri i un aperitiu, oferit per part de l’Associació de Famílies dels Alumnes (AFA), que els alumnes van aprofitar per retrobar-se amb antics professors que els havien decidit visitar en un dia tan important per ells com és l’entrega d’orles.

Una jornada tan especial no hauria estat possible sense l’ajuda i la col·laboració, entre d’altres, dels alumnes de segon de Batxillerat, que van invertir moltes hores per preparar la coreografia, la cançó i intentant que tot quedés el millor possible.

A tots vosaltres: Èric Aiman, Mohammed Bensaid, Judit Borrell, Pol Campanero, Gerard Capdevila, Biel Castelló, Jan Claria, Mariona Comas, Victòria Costa, Judit Esteve, Núria Galofré. Vinyet Gòdia, Èlia Graset, Alba Gutiérrez, Daniel Herraiz, Laila Kane, Helena Khella, Martí Leblanc, Esteve Marbà, Laura Marbà, Laura Montagut, Gemma Morell, Gilbert Ortiz, Berta Pedrós, Erika Peñuela, Carla Pino, Ainara Pons, Laura Rama, Marco Reyes, Álvaro Rodríguez, Aina Roqué, Laura Sala, Guillem Sarri, Enric Segura, Cristina Sucarrats, Salma Taybi, Anna Tomàs, Lluís Vila, Duna Vilaplana, Pablo Viojo, Oleg Yuziv i Taras Yuziv, moltes gràcies, i molta sort.

Judit Borrell Arbós