Participem a la campanya Let’s Clean Up Europe recollint més de 1000 residus

Dijous 26 de maig, dins de les accions d’Escola Verda i coincidint amb la Setmana de la Natura i la campanya Let’s Clean Up Europe que es celebra durant el mes de maig, l’alumnat de 2n d’ESO de l’Institut Antoni Torroja de Cervera hem participat a millorar el nostre entorn. Durant una hora hem fet una passejada pel Camí dels Pagesos i per sota la muralla tot recollint els residus que anàvem trobant.

Hem assolit una xifra de 1036 residus recollits, els quals han estat registrats amb l’App Litterati. Inicialment teníem el repte d’arribar als 500 residus, així que l’hem aconseguit i estem molt contents de la feina feta!

Per comptar les deixalles ens han acompanyat unes membres del Consell Comarcal de la Segarra i les dades de la recollida són: un total de 105 kg, amb 9,4 kg d’envasos, 52,4 kg de vidre, 42,2 kg de rebuig i 1 kg de cartró.

Uns dels residus més abundants han estat les cigarretes i ens ha sorprès també la gran quantitat de vidre. Destaquem que hem trobat una pila, un senyal de trànsit, una barra metàl·lica, un cubell, una joguina i un carro.

Durant aquests propers dies reflexionarem sobre possibles mesures preventives i correctores per evitar nous abocaments en aquests espais i tothom qui ho vulgui podrà comunicar la seva proposta en una bústia que trobarà al mural explicatiu del nostre passadís. Aquests suggeriments es faran arribar a la Paeria de Cervera.

Perquè no és la meva brossa, però sí el meu planeta!