“Mecanoscrit del segon origen” al teatre

El passat dia 27 de maig vam assistir al Teatre de La Passió per a veure una representació de teatre. Aquesta petita obra era l’adaptació d’una novel·la que ens havíem llegit anteriorment a classe “El mecanoscrit de segon origen”, de Manuel de Pedrolo. Aquesta actuació va durar aproximadament 1hora i mitja, i hi vam assistir els alumnes de 2n i 3r d’ESO del nostre institut i del Segarra, i els alumnes de sisè de primària del CEIP Josep Arques.

Portada de la novel·la de Pedrolo

Aquesta representació tractava de dos joves, l’Alba i en Dídac, que es veuen enfrontats a un món sense més vida humana que ells, després d’un atac d’éssers extraterrestres: només van sobreviure els éssers que volaven i els éssers que estaven a l’aigua. Els joves van agafar runes dels supermercats i les cases ensorrades per a poder sobreviure, ja que només quedaven ells dos, van passar algunes nits acampant amb el fred de la nit fins que un dia van trobar una masia on per fi van poder establir una casa, en la qual van trobar una mena de arma molt estranya que semblava ser dels extraterrestres. Van aconseguir arreglar un tractor amb ajuda d’alguns llibres de mecànica i van viatjar a la ciutat de Barcelona on van agafar una barca i van viatjar pel Mediterrani on van trobar un home que els amenaçave de mort i l’Alba va matar l’home gracies a la arma dels alienígenes. A mesura que passaven els dies i els mesos i ells anaven sobrevivit, van aconseguir establir una relació i van tenir un fill, i per fi van establir una bona vida plena de felicitat. Però amb una petita tragèdia al final: a en Dídac li va caure runa a sobre i per culpa d’això va morir.

Aquesta representació ha estat una adaptació més aviat lliure de la novel·la perquè no descrivia igual les accions que s’hi conten. Si no havies lleguit el llibre anteriorment et perdies una mica, però tots vam ser capaços de saber guiar-nos en la representació.

Després de la representació, vam poder fer un petit col·loqui amb els tres actors que representaven l’obra. Ells també ens van preguntar l’opinió als alumnes, i ens van fer diferents preguntes.