La incentivació del talent a l’Antoni Torroja

Avui dia la paraula talent és de moda, i és ben sabut que les modes són passatgeres i un xic frívoles. A l’institut Antoni Torroja de Cervera, l’estimulació del talent natural dels nostres alumnes és un dels eixos educatius en què basem la nostra acció docent, i no ho fem perquè sigui una moda, sinó perquè hi creiem fermament.

Una mostra d’aquesta acció és la participació de l’alumnat en iniciatives promogudes per entitats o institucions encaminades a fixar i desenvolupar les seves capacitats innates en determinades àrees del coneixement (en aquest cas la social – humanística). Concretant encara més, la Fundació Catalunya La Pedrera ja fa set anys que organitza el programa Bojos per la Ciència, destinat específicament a l’estímul del talent científic entre els joves. En l’edició d’enguany, l’institut Antoni Torroja ha estat capaç d’assolir la participació final del Roger Capdevila i Serra, alumne de 2n de batxillerat del nostre centre, on segueix un currículum centrat en l’Economia.

I realment no ha estat una tasca fàcil: l’organització no admet més de tres participants per centre, se’ls escull d’entre els millors expedients acadèmics, cal que els professors de les matèries de ciències els avalin, que la direcció del centre els validi i, encara finalment, que superin una entrevista personal amb personal de l’organització.

Però paga la pena. El programa ofereix als finalment seleccionats un conjunt de fins a nou mòduls de coneixement científic, que van des de la Física fins a la Bioquímica, passant per les Noves Tecnologies o l’Economia, que són impartits i desenvolupats en sengles centres de recerca de reconegut prestigi al nostre país. Cada mòdul inclou una mitjana de 18 sessions teòrico – pràctiques realitzades en sessions matutines dels dissabtes, en un calendari totalment organitzat, i impartides per professorat investigador de primer nivell.

Esperem que l’experiència sigui profitosa pel Roger i que d’altres alumnes de promocions futures amb inquietuds i vocacions científiques i/o socials com ells s’animin també a participar-hi en properes edicions. Saben perfectament que el suport del seu centre és un valor segur.