Fira emprenedoria FES 2019

El passat dijous 25/04 els alumnes de l’assignatura d’economia de 4t ESO de l’institut Antoni Torroja de Cervera van anar a Lleida a exposar els seus projectes d’emprenedoria a la Fira FES que es celebra al Lleida (Camps Elisis) en el context de la fira de formació i treball.

La fira FES d’emprenedoria és una trobada anual realitzada per diferents instituts de la demarcació de Lleida amb la finalitat de donar a conèixer els projectes realitzats per l’alumnat durant el curs, i a la vegada és un multiconcurs de diferents formats on es posen a prova diferents competències com la digital, social o lingüística entre altres.

En aquesta edició, la sisena, es van presentar un total de 31 projectes empresarials dels quals, l’institut Antoni Torroja va presentar 4 projectes de diferent temàtica i que s’expliquen a continuació:

1.- PUELLAS (Eva Bertran, Abril Graells, Àngela Gutiérrez, Elisa Galdeano, Carla Jové i Kira Alsina): han ideat una aplicació mòbil per a noies que dona una senyal d’emergència a un contacte mitjançant un lector de veu en cas que una noia estigui sent atacada. A més, han creat un blog on expliquen la seva idea i on escriuen cròniques per explicar la lluita feminista.

2.- 4G ACADEMY (Pau Rubio, Kevin Carmona, Roger Aldomà i Dani Alcobé): la seva idea es aprofitar la moda emergent dels e-games/e-sports per crear una acadèmia a Lleida on s’ensenyi a jugar i competir en aquest tipus de jocs. A més, han creat una web on expliquen el seu model de negoci i on es pot trobar la representació 3D del local, el pressupost, horararis i altres.

.

3.- T.N.Z (Nada Zohtan, Samira Tahri i Monika Naydenova): el seu projecte consisteix en crear un blog denúncia per la gent que pateix bullying, on hi poden trobar tot tipus d’assessorament. Pretén ser un lloc on l’anonimat faciliti la denúncia.

4.- A6 FUNDES (Anton Condal, Ismael Nevado, Yassin Al-Mesbahy, Joan Delgado, Ayoub Zohtan i Zoer Boumedol): mitjançant la recol·lecció de botelles de plàstic que es poden trobar per la Segarra crear fundes de mòbil a partir d’un motlle creat amb impressora 3D. Aquest projecte té la finalitat de conscienciar de la quantitats de plàstics que podem trobar al nostre voltant i pretén també fomentar la reutilització.

Com ja s’ha comentat anteriorment, la Fira FES a part de donar a conèixer els diferents projectes també té un espai molt important reservat als concursos, concretament repartits en 3 categories diferent: estand, spot publicitari i elevator pitch.

Per una banda, el concurs d’ESTANDS busca estimular la creativitat i la imatge corporativa del projecte, a més de donar a conèixer el projecte en diferents formats (3D, prototips, webs, blogs…). En aquesta categoria el grup PUELLAS va aconseguir la 1a posició pel seu estand ple de color feminista i sobretot pel prototip d’app que van presentar.

Per altra banda, el concurs de spot publicitari consisteix en crear un spot de la idea de negoci amb un màxim de duració d’un minut. El jurat valora positivament l’originalitat, l’edició i el missatge entre d’altres.

Per últim, el concurs d’elevator pitch és la part més innovadora de la Fira ja que un membre del grup ha de defensar i convèncer del seu projecte al públic i jurat (unes 120 persones) amb el temps que dura un “viatge en ascensor”, amb la veu com única eina possible.