EXPOSICIÓ ASSOCIACIÓ ALBA

Els dies 9 i 11 del passat mes d’octubre, l’alumnat de 3r d’ESO vam visitar l’exposició que presentaven alguns dels malalts mentals de l’associació Alba.
L’exposició es tractava d’una mena de recorregut que vam fer en grups de cinc alumnes, passant pels diferents muntatges. Durant tot el recorregut, hi havia unes frases en forma de núvol que representaven els desitjos dels malalts. També vam veure un audiovisual de persones afectades per l’esquizofrènia o altres malalties mentals, vam escoltar experiències reals de parents dels malalts o de gent vinculada amb el tema. En un dels apartats hi havia una habitació del revés, és a dir, una taula amb una tassa de cafè al sostre i un fluorescent al terra. Veient aquesta sala, queda sobreentès que la gent que té malalties mentals es veu a sí mateix com una persona diferent. En la més curiosa de les sales, hi havia penjats uns miralls, alguns trencats que distorsionaven la imatge. Això representava que la gent que pateix malalties mentals es veu diferent a la resta de les persones. L’últim apartat consistia a penjar fotografies nostres que ens havien fet a l’entrada i catalogar-les segons diferents característiques que et proposaven. Aquest “joc” et volia fer veure que no s’ha de jutjar ni etiquetar les persones sense conèixer-les. En aquest cas, als malalts mentals.
Hem trobat aquesta exposició molt interessant, entretinguda i un bon mètode per reflexionar sobre un aspecte del qual gairebé mai no n’havíem parlat.

Maria Raïch i Laia Tamarit (3r d’ESO)