CASTANYADA 2012

El passat dia 31 d’Octubre els alumnes de l’Institut Antoni Torroja vam celebrar la castanyada, una festa tradicional catalana que té els orígens al segle XVIII.
Durant les tres primeres hores tots els alumnes vam fer classe normal, excepte els de quart ja que estaven molt enfeinats preparant l’esmorzar i torrant les castanyes, realment va ser difícil concentrar-se pensant en la festa i en el llarg pont que ens esperava. En sonar el timbre tots vam baixar de pressa cap al pati per recollir l’entrepà, la beguda i les castanyes, que amb el fred venien molt de gust. Tot seguit van començar els tallers i les competicions esportives. Els tallers anaven a càrrec de diferents professors, tots eren molt originals, per exemple: bijuteria, tatuatges, decoració de xancletes… i els alumnes vam passar una molt bona estona. Pel que fa a les competicions esportives hi van haver tres esports: futbol, basquet i volley. El fet que hi participessin alumnes des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat no va impedir veure resultats ajustats, i els espectadors vam gaudir de partits d’allò més emocionants.
Per acabar aquest dia tan especial com és la festa de la Castanyada tots els alumnes i també els professors, ens vam agrupar al gimnàs del centre per assajar una coreografia que enregistrarem per Nadal a través d’un “flashmob”. Vam riure una bona estona!
També cal destacar la venda de castanyes i moniatos per part dels alumnes de 4t, amb l’objectiu de recaptar fons pel viatge de fi de curs.

Marta Aldomà Boquet ( 2n ESO )

si voleu veure més fotos… aquí!