Els nois i noies de les escoles de Cervera visiten l’institut

Davant de la imminència del procés de preinscripció, i en el marc de les Jornades de Portes Obertes que tots els centres realitzen per donar a conèixer tant el seu ideari educatiu com les seves instal·lacions, les escoles Josep Arques, Jaume Balmes i Les Savines van respondre positivament a la invitació de l’institut Antoni Torroja per venir a visitar el centre.

Durant el mes de febrer i fins a principis de març, les tres escoles han participat en mostrar i fer conèixer el nostre institut als seus alumnes de sisè curs, sempre amb l’objectiu de fer més senzilla i menys traumàtica la seva nova situació al mes de setembre, quan abandonaran l’etapa de Primària i s’incorporaran a la de Secundària.

Les visites van consistir en una rebuda grupal a la Sala d’Actes de l’institut, en la qual hi van col·laborar molt amablement exalumnes de les tres escoles que actualment cursen primer d’ESO a l’institut. Tot seguit, van tenir l’oportunitat d’accedir a les aules que molts d’ells ocuparan el proper curs acadèmic 2023-2024, van realitzar un seguit de tallers en aquelles matèries que no es treballen de manera tan extensa a l’escola (Tecnologia, Robòtica i Física i Química) i, finalment, van finalitzar la visita participant en activitats esportives als patis de l’institut.

Tot plegat, esperem que els hagi servit per perdre l’angoixa habitual en realitzar un canvi d’etapa educativa i a que no es perdin pel centre quan siguin a l’interior de les seves aules.