Dos premis extraordinaris de Batxillerat per l’Antoni Torroja

El proppassat dilluns, dia 23 d’octubre, les alumnes Marta Aldomà i Boquet i Jana Farran i Oliva, que van cursar 2n de batxillerat el curs passat al nostre centre, van rebre, de mans de l’Honorable Consellera d’Ensenyament Clara Ponsatí, el reconeixement honorífic per haver obtingut una puntuació excel·lent en les proves que donaven accés als Premis Extraordinaris de Batxillerat.

Els esmentats premis es concedeixen anualment a tots aquells alumnes que, havent obtingut una qualificació mitjana de batxillerat igual o superior al 8,75, i prèvia prova escrita vinculada a les seves modalitats de batxillerat, superin una puntuació mínima de 34 sobre una escala de 40 en els seus resultats. La Marta i la Jana van obtenir puntuacions superiors al 37, fet que les va col·locar en segon i tercer lloc respecte un total de 43 premiats. Cal fer una esmena especial al fet que, per demarcacions, la de Lleida va comptar amb 5 premiats, dues de les quals alumnes de l’institut Antoni Torroja.

Els beneficis dels premis són sucosos: matrícula de franc el primer any d’estudis universitaris, curs gratuït d’una llengua estrangera en qualsevol Escola Oficial d’Idiomes i una estada en un centre d’investigació acreditat al nostre país.

La concessió dels reconeixements es va celebrar a l’Auditori del Palau de la Generalitat de Barcelona, a les 18.00 h, i l’acte va transcòrrer enmig d’un ambient solemne, carregat d’emocions i ple d’incerteses sobre el futur de l’educació al nostre país, ateses les circumstàncies polítiques per les quals travessa Catalunya.

En tot cas, la sensació d’haver acomplert una bona feina, tant per part de les alumnes com dels professors que els han impartit classes durant els seus anys de permanència al centre, així com les actituds de suport i col·laboració de les famílies en tot el seu procés educatiu, va ser la tònica dominant durant la cerimònia. Des del seu antic centre els desitgem que la fortuna els somrigui com ha fet fins ara.