Diada de Sant Jordi a l’Institut

Divendres 15 d’abril es vam celebrar a l’institut la Diada de Sant Jordi. Enguany el 23 d’abril s’esqueia durant les vacances de Setmana Santa i per això va caldre avançar aquesta celebració.

Vam començar el dia a les vuit i cinc del matí. Els alumnes de tercer van preparar l’esmorzar mentre els la resta dels alumnes del centre estaven fen classe normal fins a l’hora deb l’esbarjo. Llavors vam repartir els esmorzars a la resta de companys i professors.

Un cop acabats de repartir els esmorzars i de netejar-ho tot , vam esmorzar els alumnes de tercer.

Seguidament van començar els actes de la diada presentats per la Núria Pulido i la Tatiana Figueres, de 2n de Batxillerat.

En primer lloc, hi va haver un concert en què el companys de 2n d’ESO van interpretar la música de la pel·lícula “Los chicos del coro” acompanyats de flautes i d’un contrabaix.

Un moment del concert de Sant Jordi

Després, alumnes de les diferents classes van recitar uns quants poemes, acompanyats d’un muntatge audiovisual:

• “Collarets de llum”, de M. Martí i Pol, recitat pels alumnes Maria Puig i Paula Vila de 1r d’ESO.
  • “Vinyes verdes”, de Josep M. de Sagarra, recitat pels alumnes Iris Vergè i Gabriela Guevara, de 3r d’ESO
  • “El mariner”, popular catalana, recitat per Jozsef Nagy, Anatolie Sirbu i Jénnifer reyes, de l’Aula d’Acollida.
  • “Veles E Vents”, d’Ausiàs March, interpretat per Aina Valldaura i Alba Bosch, de 2n de Batxillerat.
  • “Platero y yo”, de Juan R. Jiménez, recitat per Judit Rossell i Mariona Fonoll, de 2n d’ESO.
  • “Cantares”, d’Antonio Machado, recitat per Anna López i Júlia Alsina, de 3r ESO B
  • “Poderoso caballero es don dinero”, de F. de Quevedo, recitat per Carolina Codina i Albert Bosch, de 3r ESO A.
  • “La canción del pirata”, de J.Espronceda, recitat per Per acabar de recitar per Raül Ramos i Marina Talavera, de 4t d’ESO.
Els nois i noies recitant els poemes

Després es va procedir a la proclamació dels guanyadors i finalistes dels premis literaris Sant Jordi i el concurs de matemàtiques. Els guanyadors i guanyadores van ser els següents:

• Premis literaris Sant Jordi
    • Primera categoria (1r cicle d’ESO)
      • Guanyador: “La curiosa història de la Mireia”, de Laia Tamarit (1r ESO A)
      • Finalista: “Simplement pau”, d’Andrea Vides (2n ESO A)
    • Segona categoria (2n cicle d’ESO)
      • Guanyador: “Prou i no s’acabarà”, de Pol Bosch (3r ESO A)
      • Finalistes (ex aequo): “Inspirar, expirar i una cara alegra”, de Ginebra Alsina (3r ESO A) i “Mort i mare”, d’Ester Trilla (3r ESO A)
    • Tercera categoria (Batxillerat)
      • Guanyador: “Imatges d’un poble”, d’Andrea Portella (1r Batxillerat)
      • Finalista: “Jamás imaginé que volvería”, de Clàudia Freixes (1r Batxillerat)
  • Concurs Matemàtic
    • Categoría 1: Marta Mingot (3r ESO)
    • Categoria 2: Joan Puig (2n Batxillerat)
    • Categoria 3: Bryan Morales (4t ESO)
Els guanyadors i finalistes dels premis literaris

Finalment, es va cloure l’acte amb l’actuació musical de diversos alumnes del centre que van formar un grup per a l’ocasió: en Borja Rafegas, l’Emma Muñoz, en Gerard Royes, l’Anton Villalonga, en Pol Bosch, l’Àngel Vilaró, l’Annaïs Ramos, la Júlia Alsina i en David Mora.