DE VISITA A LA SEU DE LLEIDA I AL CAIXAFORUM

El passat dimecres 20 de març els alumnes de 2n d’ESO vam fer una sortida a Lleida, a visitar la Seu Vella i a fer un taller que relacionava els nombres amb la música.
En arribar, les dues classes en hem separat, I mentre un grup feia la visita a la Seu Vella, l’altre realitzava el taller.
La visita a l’església més important de la ciutat, construïda entre els segles XIII i XV, amb un estil transitiu entre el romànic i el gòtic, ha estat molt interessant. Hem pogut veure les característiques que fan especial aquesta obra arquitectònica. Una d’elles és la manca d’edificacions al voltant del conjunt, o l’obertura del claustre a l’exterior, cosa que fa d’aquest claustre un dels més importants d’estil gòtic a Europa. També ens han explicat les funcions d’aquesta catedral al llarg de la seva història, tot i semblar estrany una catedral tan majestuosa com la Seu Vella no sempre ha fet d’església. Durant la guerra de Successió, Felip V va decidir transformar la Seu Vella en una caserna militar, lloc on residien els soldats, guardaven les armes, estables… Aquest fet va provocar moltes destrosses i es va perdre gran part de la decoració interior de l’edifici.
Després o abans de la visita a la Seu Vella els alumnes hem anat al Caixaforum per tal de fer un taller matemàtic. Aquesta activitat pretenia ensenyar-nos la relació establerta entre les matemàtiques i la composició musical, moltes vegades per nosaltres gairebé inexistent. Primerament ens hem aprés diversos ritmes, que seguidament hem interpretat tots junts. Finalment utilitzant un programa informàtic hem tingut l’oportunitat de crear petites melodies musicals a partir de diferentS sons i de la proporcionalitat Àurea. Tot i ser la primera vegada que fèiem de compositors han sortit cançons molt rítmiques i originals!
Ha estat uns sortida molt divertida, on hem aprés moltes coses sobre dos camps totalment diferents.

Si voleu veure més fotos CLIQUEU AQUÍ!

Marta Aldomà
2n ESO

1. Mariona

Me n’alegro que hagueu trobat la sortida interessant!!!! De totes maneres potser per un altre any caldrà allargar-la a tot el dia, de manera que no s’hagi de córrer tant i pogueu gaudir tant de la Seu com de les activitats del taller de manera més tranquil.la!!!!