Contacontes contra la violència de gènere

Divendres 25 de novembre,  “Dia Internacional contra la Violència de Gènere”, després del pati, els alumnes de 3r i 4t d’ ESO vam anar a la sala d’actes per escoltar una sèrie de contes sobre aquest tema. Aquest espectacle estava organitzat des de la Regidoria de la Dona de la Paeria de Cervera amb la participació del Departament de Català del nostre centre.

Un actor i una actriu, molt simpàtics, van ser qui ens els van explicar. Per cert, a nosaltres ens van agradar!

Ens van fer una petita introducció de què serien els contes i com ho desenvoluparien. Tots els contes tractaven del terma de la violència de gènere i van anar explicant contes que abraçaven totes les etapes vitals d’una persona: la infància, l’adolescència, la maduresa, la vellesa i la mort. Tots els contes ens aportaven algun motiu de reflexió.

Un moment de la representació

Un dels moments en què ens vam divertir més va ser quan van cantar la cançó  “Cabaret”: ens van fer riure molt i la lletra era realment certa i bonica.

En acabar l’espectacle,  es van acomiadar amb un altre conte que, per a nosaltres, va ser el millor de tots, el més realista i especial.

Ens agradaria que l’any que ve tornessin a venir per explicar-nos més d’aquests contes, per fer-nos reflexionar.

Laura Cerqueda i Nídia Fernández (3r d’ESO)