Celebració de l’any Turull per Sant Jordi

Enguany hem dedicat la festa de Sant Jordi a l’intel·lectual cerverí i exprofessor de l’institut Ramon Turull Bargués (1922-2003). El paranimf de la Universitat es va omplir de música amb l’Orquestra Turull i el Conjunt de Vent Espurnelles, anomenats així en memòria de l’escriptor cerverí i formats per alumnat de 1r i 2n d’ESO de l’Institut Antoni Torroja, que van tocar creacions musicals diverses, com la cançó popular “La gata i el belitre”, peces de la banda sonora original d’El senyor dels anells i Pirates del Carib, i també la composició clàssica “Second Waltz” de Dimitri Shostakovich.

Les “espurnelles” -aforismes escrits per Ramon Turull Bargués- van servir d’inspiració perquè l’alumnat de 4t d’ESO escrigués les seves reflexions filosòfiques que van llegir a l’escenari, acompanyats amb la guitarra de la Carol Mina. La creativitat i el talent va ser presents durant tot l’acte: al concurs de #bookface a 2n d’ESO, al concurs de #poemes_robats a 3r d’ESO i a la mostra de #booktràilers de 4t d’ESO. Finalment, vam poder escoltar fragments del Quixot, interpretats per alumnes de 3r d’ESO, i els poemes d’amor “A voltes el desig” de la Maria Mercè Marçal i “Dona’m la mà” de Joan Salvat-Papasseit, interepretats pels lectors i lectores de 1r de batxillerat. Destaquem la bona acollida de l’acte per part del públic i les paraules del director del centre, Ramon Pollina Tarrés, que va posar en relleu que “a la vida les coses no es poden fer de manera rutinària i sense sentit, sinó que s’han de fer basant-se en la raó o les emocions, el llibre i la rosa”, l’essència de Sant Jordi.