Els alumnes d’alemany de 3r d’ESO anem a Berlín!

Els alumnes d’alemany de l’Institut Antoni Torroja vam viatjar a Berlín durant els dies 14 i 17 de desembre. Vam sortir de Cervera a les 6 del matí direcció l’aeroport de Barcelona juntament amb els alumnes que viatjaven a París, per agafar el corresponent vol de cada grup. Vam arribar a Alemanya de nit, així que vam anar a donar un tomb per a conéixer una mica la zona que visitaríem l’endemà i ens vam dirigir cap a l’hotel.

El dia 15, vam començar el dia visitant el parlament alemany, el Reichstag; la torre de la televisió, Alexander Platz; la catedral, Berliner Dom; el barri antic, Nikolai Viertel; el Pergamon Museum, la illa dels museus i finalment les esglésies idèntiques. Va ser un dia profitós, cansat i divertit. Ens va agradar molt tot.

El dia 16, vam visitar el camp de concentració de Sachenhausen, el Tiergarten i la Columna de la Victòria. De bon matí vam començar a caminar i a agafar diversos trens per aconseguir arribar al camp de concentració, ja que estava allunyat de la ciutat de Berlín. Finalment, vam arribar allà, on ens esperava una guia per fer-nos el recorregut. Només la primera impressió ja va ser impactant però desprès d’haver-lo visitat, en general, ens va servir per reflexionar al voltant de les atrocitats comeses durant la Segona Guerra Mundial.

Després de dinar vam tornar a Berlín on, per acabar el día, vam fer una mica de ruta per a poder visitar el Tiergarten i la columna de la victòria.

Finalment, el dia 17, vam visitar el famós mur de Berlín, també anomenat East Side Gallery, una llarga galeria d’art al carrer. I per acabar ens vam dirigir a l’aeroport on vam agafar el vol per tornar cap a Barcelona. Va ser un viatge molt divertit i molt cansat.