Scratch Challenge, un nou projecte de programació

Aquest mes de gener l’alumnat de 6è ha iniciat la seva participació en el projecte  Scratch Challenge de mSchools Students Awards 2019.

El projecte mSchools Scratch Challenge és una proposta didàctica centrada en el desenvolupament del pensament computacional a l’aula mitjançant l’aprenentatge del llenguatge de programació lliure Scratch. Permet desenvolupar l’ensenyament creant històries interactives, simulacions, jocs i animacions, així com a compartir les creacions online.

El repte d’enguany consisteix en programar un joc en torn a la temàtica ” Els invents que ajuden a les persones”.

Aquesta idea pot tenir diferents interpretacions:

• il·lustrar un invent, o una millora d’un invent, que resolgui alguna necessitat de les persones.
  • fer una simulació del funcionament d’algun invent existent.
  • a partir d’un conte o d’una història, inventar un objecte màgic o una fórmula màgica que ajudi a resoldre el conte o a canviar-ne el final.
  • fer un joc de preguntes i respostes al voltant d’invents propers o de les dones inventores.

Així, al llarg dels propers mesos els infants de 6è, organitzats en grups de 2 a 4 alumnes, dissenyaran i programaran diferents propostes de videojoc que donin resposta al repte proposat.