Gamificació a 6è: Guerra de fraccions.

L’alumnat de 6è ha encetat el 2n trimestre amb una nova proposta de matemàtiques manipulatives. Concretament, una proposta de gamificació anomenada “Guerra de fraccions“.

Què és la gamificació? La gamificació és “fer viure com una experiència de joc una activitat que no ho és.” Així, hem desenvolupat un joc que ens permet descobrir, adquirir i desenvolupar els continguts de l’àrea de matemàtiques però d’una forma lúdica.

Què és “Guerra de Fraccions”? Guerra de fraccions és una proposta basada en el popular joc d’estratègia “Risk”. L’objectiu principal és l’ocupació i conquesta de territoris, però amb la diferència que les nostres tropes seran fraccions. El joc comença amb unes normes bàsiques, que poc a poc esdevindran insuficients davant les situacions que sorgeixen al joc. Serà el moment en que, de forma natural, apareguin els nous continguts per donar resposta a les necessitats dels jugadors i jugadores.

Com jugarem/aprendrem? Durant el trimestre durem a terme sessions on hi haurà espai pel joc, per crear noves normes (continguts) i per practicar (activitats). Pel que fa a les partides, aquestes formaran part de lligues, competicions on l’alumnat competirà entre ells (sota la supervisió d’un alumne-jutge) per promocionar de lliga. A cada lliga li correspon un grau d’assoliment.

I vosaltres, voleu jugar?