Dia de la PAU

Avui, demà, demà-passat  i l’altre i l’altre… tots són dies que cal viure en pau, a tot arreu del món. Ahir dia 30 de gener vam celebrar el Dia Escolar de la No-violència i de la Pau , un dia que no és més que un toc d’atenció per recordar-nos o fer-nos reflexionar que la pau no és una utopia, que les guerres i la violència no són més que l’expressió més salvatge i primitiva de les persones, un mur que hauria d’haver desaparegut al llarg dels segles. Però no, l’ànsia de poder, l’egoisme, la maldat, la intolerància, la irracionalitat, la manca d’empatia, l’odi i la ira… tot això són llavors del mal que arrelen i creixen aquí i allà i acaben en la guerra.

Ja està bé d’excuses, d’intentar explicar el que és inexplicable, de voler convèncer  que la guerra és un mal necessari i la violència una conseqüència natural de les persones. Prou! Volem viure en pau. Podem viure en pau.

Les cançons i la poesia ens ajuden a alçar la veu per la pau, tots junts petits i grans . Per un món millor, cada dia.

PAU

Els canons, de neu.

Les pistoles, d’aigua.

Els soldadets, de plom.

Que totes les batalles

que les guerres i les pors

siguin a partir d’ara

caducats malsons.

Els canons, de neu.

Les pistoles, d’aigua.

Els soldadets, de plom.

Isabel Barriel

Els alumnes de la nostra escola ens vam reunir al vestíbul del centre per celebrar el dia de la pau. Aquesta setmana hem estat elaborant un mural on tots/es hem participat. Els alumnes d’Ed. infantil van estampar les seves mans amb pintura blanca, els nens i nens de cicle inicial van fer una cadena de papers de colors amb missatges de pau escrits. Cicle mitjà ha escrit missatges en català i cicle superior en anglès, tots al voltant d’un gran símbol, el de la pau.

Ahir a la tarda, la Blanca ens va llegir el poema de la pau i unes reflexions sobre la NO VIOLÈNCIA i el desig de pau i posteriorment tots junts vam cantar la cançó de la Damaris Gelabert “La festa de la pau”, que va finalitzar amb un llançament de globus de colors per part dels alumnes de 6è.

Va estar una jornada emotiva i de reflexió.

Cliqueu la imatge per a poder veure les fotos