Dia de la Pau

Avui, dia 30 de gener, és el dia de la no-violència i la pau. A l’escola hem fet un mural conjunt amb les nostres mans estampades amb pintura representant que entre tots podem fer un món millor i ens hi comprometem.

A la tarda hem fet un acte a la sala polivalent on els alumnes de 1r i 2n d’ESO han llegit unes paraules sobre la importància d’aquesta diada que propugna una educació permanent en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra“.

Els mestres Erik Grífol i Rocío Rivas ens han interpretat la cançó de “Imagine”

IMAGINE  és una cançó  escrita per John Lennon amb col·laboració de Yoko Ono, publicada el 1971. La cançó es queixa de les guerres, de les fronteres, de la religió i conclou dient que hauríem de compartir un món en PAU. Per aquesta raó la cançó s’ha convertit en l’himne oficial de l’organització  Amnistia Internacional.

Els objectius d’aquest acte i aquest dia són:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Feu click per a veure les imatges (Anirem penjant més fotografies a mesura que vagi passant el dia)

Fotos del mural de la Pau