Consell de l’alumnat – Tercera reunió – 31 de gener

El dilluns 31 de gener es va reunir el Consell de delegades i delegats d’alumnes per tercera vegada aquest curs.

La reunió es va dur a terme a la biblioteca i es van tractar un munt de temes.

Jardineria de l’escola
El primer trimestre es va proposar plantar arbres fruiters als jardins de l’institut escola.
El consell decideix que cada classe en plantarà un.

Les preguntes que cada classe ha de debatre, prendre’n decisions i respondre són:

• Quins arbres fruiters voldríeu comprar?
  • Quantes plantes? Dos, tres?
  • Com ens hem d’encarregar de les plantes del pati?
  • Caldria crear la figura dels responsables de les plantes i arbres del jardí de cada classe com a càrrec?
    Quina normativa per caldria fer per tenir cura de les plantes i arbres i com gestionar-ho?
  • Caldria fer cartells per no trepitjar les plantes?

A la propera reunió del consell crearem la normativa amb la informació de cada classe. S’arriba  a la conclusió de què cal buscar algú que s’encarregui de comprar les plantes i que cal parlar-ho a la classe per saber el cost de les plantes.

Pati a l’interior: un espai tranquil

• S’haurà de parlar a la classe com ha de ser aquest espai.
  • Qui vigila aquest espai? A quines estones el podem fer servir? Només quan el necessitem perquè estem nerviosos?

Pati exterior

Hem de parlar a les classes de com volem que sigui el pati exterior. Es va fer la proposta de jocs de pati que ara recollim:

• Jocs al terra del pati (mirror me, circuit mans i peus, mini camp de futbol de xapes, tres en ratlla humà)
  • Jocs pintats al terra
  • Crear uns escacs amb fitxes amb material reciclable
  • Posar un llit elàstic al pati (La directora Carme demanarà si està permès, tot i així cal votar a la classe si sí o si no i el perquè)
  • Una zona amb herba per qui no vol jugar amb pilota
  • Arreglar les reixes dels arbres de les grades del pati
  • Pensar per transformar la pista de futbol amb herba i per això cal preguntar a la classe: Creieu convenient posar herba a un tros de pati? Raons perquè sí i raons que no i votació.
  • Bancs de fusta a la zona final de la pista. Les classes de 1r, 3r, 5è, 6è i 1r ESO A i B faran una carta per l’ajuntament per demanar els bancs i el tros d’herba un cop haguem consultat a les classes.

L’alumnat de 1r d’ESO fa la proposta de poder comprar un entrepà al menjador a l’hora del pati.

Lavabos (La directora Carme ho demanarà)
Millorar els vidres translúcids dels lavabos
Millorar les saboneres
Posar miralls als lavabos

Propostes per fer per Carnaval

• Concurs de disfresses per carnaval: es debat i ens adonem que és tard i que suposa massa feina i ara n’hi ha molta amb el Covid (Ho deixem pel curs 2022-2023)
  • Concurs Toma Carnaval no es podrà fer per falta de temps, informa la directora Carme. També diu que NO es pot venir amb la cara tapada i obligatori mascareta encara que anem disfressats.
  • Activitats que si que es faran o que es proposen fer:
  • Venir disfressats d’un personatge de cinema: Votar a la classe si es vol venir d’un personatge de cinema lliure o dels personatges de la pel·lícula de la classe (Cada classe decideix separadament)
  • Que hi hagi una consigna de venir en pijama + Venir amb un pentinat diferent amb perruca o sense (ja està al pregó)
  • Que hi hagi més xocolata si se’n vol més (el curs que ve).

Llista de jocs de cada aula s’ha fet?
Fer llista de jocs per comprar per cada classe (jocs de taula per jugar a l’aula).

PROPOSTES NOVES

1A- No tenen propostes.

1B- El dia de la dona que ens expliquin bé el que es + decorar les classes de Carnaval i fer un concurs de ball de Carnaval (votar-ho pel curs vinent)

3A Cap proposta

3B Cap proposta

4A Tarda/Nit de jocs amb les famílies (voteu pel curs vinent)

4B Cap proposta

4C Cap proposta

5A Cap proposta

5B Cap proposta

6A Cap proposta

6B Cap proposta

1 ESO A- Xarxes i pilotes de voleibol + Portar jocs de pati d’infantil (Cordes, gomes, mocadors…)

1 ESO B- Fer una capsa del temps (Proposta de Menjador inclòs a la monitora i ens envien la normativa per correu) A 3r i s’obre a 6è i un de 1r d’ESO a 4t d’ESO?