Obtenció GESO

Els alumnes que no obtenen el títol de graduat en educació secundària obligatòria (ESO) en finalitzar l’etapa es poden presentar a les proves que el mes de març de cada any organitzen els centres educatius; a cada centre es constitueix una junta d’avaluació formada per professors de quart d’ESO i presidida pel cap d’estudis.

Els tres requisits que han de reunir els alumnes per poder presentar-se a aquestes proves l’any 2023 són:

1. Haver finalitzat l’ESO l’any 2021 o 2022.
  2. Tenir almenys 18 anys o complir-los dins de l’any 2023. També hi pot concórrer l’alumne o alumna que faci els 17 anys l’any 2023 sempre que compleixi alguna de les condicions següents:

– Tenir un contracte laboral que l’impedeixi assistir al centre en règim ordinari.
    ​- Trobar-se en procés d’obtenció d’un permís de treball (alumnat estranger).
    – Ser esportista d’alt rendiment.

3. Haver cursat l’ESO (el quart curs inclòs) sense haver obtingut el títol i amb un màxim de cinc matèries pendents de qualificació positiva. Les matèries amb el mateix nom de cursos diferents compten com a una sola matèria.

En aplicació d’aquests requisits, queden exclosos de les proves els alumnes inscrits per repetir quart d’ESO en el present curs 2022-2023. En canvi, hi poden concórrer els alumnes que estan matriculats en ensenyaments d’adults o a l’Institut Obert de Catalunya, sempre que compleixin els tres requisits abans esmentats.​

Calendari de proves:

Termini de presentació de sol·licituds d’inscripció Del 30 de gener al 13 de febrer
Publicació al tauler d’anuncis del centre del calendari de les proves i de les llistes d’admesos i exclosos Entre el 14 i el 20 de febrer
Termini de presentació de reclamacions a les llistes d’admesos i exclosos Del 21 al 24 de febrer
​Realització de les proves De l’1 al 14 de març

Model de sol·licitud