L’alumnat de 2n d’ESO ha fet una activitat globalitzada consistent en la construcció d’una maqueta d’un satèl·lit espacial Cheops. A les imatges podeu veure dues feines, una de la Catalina Garcia Petit i l’altra de la Liqiang Wu, ambdues de 2n d’ESO.
CHEOPS (CHaracterising ExOPlanets Satellite) és un observatori espacial europeu proposat per estudiar la formació de planetes extrasolars.
Programat per al seu llançament en el 2017, la missió té com a objectiu tenir operatiu un telescopi òptic amb una obertura de 30 cm, muntat en una plataforma de satèl·lit petit estàndard, en una òrbita heliosíncrona d’uns 800 km d’altitud. Amb una durada de la missió planificada en 3,5 anys, el CHEOPS examinarà exoplanetes transitant en estrelles brillants i properes. El seu principal objectiu serà mesurar amb precisió els radis dels exoplanetes perquè els sondeigs terrestres espectroscòpics ja han proporcionat estimacions de la massa. Coneixent la massa i la grandària dels exoplanetes permetrà als científics determinar la composició aproximada dels planetes, per exemple, si són gasosos o rocosos.


