Normativa d’ús de mòbils 23-24

Els telèfons mòbils NO es poden fer servir a les aules de l’institut, excepte quan el professorat així ho autoritzi amb finalitats acadèmiques. Això vol dir que els dispositius mòbils han de romandre apagats o en silenci i no han d’estar visibles en cap moment durant les classes.

La finalitat d’aquesta normativa és:

  • Afavorir la concentració i l’aprenentatge.

  • Afavorir el benestar psicològic de l’alumnat.

  • Evitar distraccions i conflictes pel seu ús.

En cas d’incompliment el procediment a seguir és el següent:

  1. El professorat que ho detecti ha de notificar-ho al Dinantia mitjançant una “Incidència – Mòbil” a l’alumne corresponent, per tal que la família quedi assabentada.

  2. Mesures en funció de les incidències mòbils d’un alumne:

    • 5 Incidències: Retenció del mòbil en horari lectiu 3 dies (inclosos patis)

    • 10 Incidències: Retenció del mòbil en horari lectiu 5 dies (inclosos patis) + Pràctiques restauratives

    • En cas de continuar les incidències s’afegiran altres mesures disciplinaries.

La comissió de convivència revisarà aquestes incidències i prendrà les mesures establertes. Les retencions es duran a terme a les 8:00h, l’alumnat haurà d’entregar el mòbil al professorat, que el dipositarà a una caixa específica per guardar els mòbils. El mòbil es retorna a les 14:40 (o abans, si l’alumne ha de marxar per algun motiu justificat).

La no acceptació/signatura d’aquesta normativa per part de la família i/o la negativa de l’alumne d’entregar el dispositiu pot comportar que el centre apliqui altres mesures disciplinaries com l’expulsió de l’alumne/a en cas d’incompliment d’aquesta normativa.