‘El gust per la lectura’ per Aicha El Mealem Gaziri Msouri (4t ESO B)

Aquest any al meu institut s’ha iniciat un nou projecte que no a tots els centres es fa, la lectura al Rubi!

La lectura és fonamental, sobretot per als estudiants tant com per ampliar el seu vocabulari com l’escriptura. Aquest curs hem iniciat a les aules una mitja hora de lectura diària abans de l’hora del pati. L’alumnat està molt content perquè és una estona de silenci absolut i de descans i tothom està concentrat amb el seu llibre. Un dia a la setmana fem dinamització de la lectura i fem alguna activitat relacionada amb el llibre que llegim, com per exemple ens seiem en rotllana i cadascú ens parla del seu llibre, de que tracta, si li ha agradat, si ho recomanaria o no… també fem petits debats relacionats amb la lectura.

M’encanta sobretot quan compartim llibres que hem llegit i ens els intercanvien, es respira un aire de companyerisme i amabilitat que anima moltíssim.
Tenim accés a una biblioteca que hi té molts llibres, de diferents temes, idiomes… Les bibliotecàries són molt amables i tenen molta paciència amb nosaltres buscant-nos llibres que ens puguin agradar.

El millor que hi ha de la biblioteca, és que cada any compren llibres nous, però abans de fer-ho ens demanen als alumnes una llista de llibres que siguin interesants i que puguin agradar el alumnat per comprar-los i deixar-los a la biblioteca per a que tothom tingui accés a llegir-los , també tenim una secció dels llibres que més han agradat en general i així ens és més fàcil triar.

A mi m’agrada moltíssim llegir, el millor llibre que he llegit de moment és “Mira’m als ulls” de Míriam Hatibi, m’hi he sentit molt identificada amb tot el que narra. Prefereixo llegir novel·les que són més realistes i que siguin basades en fets reals perquè em sento més propera a l’historia. Però sobretot , un ha de triar un llibre que realment li agradi i el pugui llegir amb plaer.

Estic molt contenta amb el nou projecte i crec que l’equip DOCENT ha encertat amb aquesta nova dinàmica.

Sobretot animo moltíssim a llegir a tothom, perquè per mi llegir és com veure una pel·lícula al teu cap.

“EL MILLOR D’UN LLIBRE ÉS QUE NO HAS D’ESPERAR 1 SETMANA PER AL SEGÜENT CAPÍTOL ;)”

Aicha El Mealem Gaziri Msouri 4t ESO B