Conèixer Catalunya 2018

El passat 18 vam realitzar la sortida de convivència Conèixer Catalunya. Tan alumnat com professorat va gaudir d’un dia per compartir experiències i descobrir diferents indrets de Catalunya.

L’alumnat de 1r d’ESO es va endinsar al bosc amb la boira del Parc Natural del Montseny i van veure castanyers, faigs, roures imponents i fantasmagòrics. Van tocar l’aigua del panta de Santa Fe i gràcies a la pluja, van gaudir de dues salamandres espectaculars. Els van acompanyar els tutors/es, professorat de l’equip docent i en Joan, el guia de muntanya.

L’alumnat de 2n d’ESO va visitar Tarragona. Va passejar per la muralla, el circ, l’amfiteatre i la catedral tot endinsant-se en la història de la Tarraco romana i posant-se a la pell dels seus ciutadans.

L’alumnat de 3r d’ESO va anar a Montserrat, va pujar amb el tren cremallera fins a dalt i des d’allà va fer la baixada caminant amb les dues monitores que, durant el camí, els va explicar com es van formar les muntanyes i quin són els arbres autòctons i els animals de la zona. Finalment, va entrar al Monestir per escoltar els escolanets cantar el Vilorai.

Des de 4t d’ESO ens arriba un vídeo de Sitges que recull els millors moments de la sortida. L’alumnat va participar en una visita guiada per la vila i en van conèixer el passat històric, artístic i també les dificultats actuals per mantenir l’ecosistema de la platja.

Per últim, la pluja no va impedir que l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat fes una visita guiada per la Girona jueva entre paraigües. Van visitar el call jueu, el portal de Sobreportes, la Catedral, la rambla, Sant Pere Galligants, els banys àrabs, el call jueu i van veure les cases típiques i els diferents ponts del riu Onyar. També han van conèixer algunes de les llegendes més importants de la ciutat.