Amb la lectura ens mengem el món

L’alumnat de 3r d’ESO A ha treballat el llibre de lectura Xaval gras es menja el món, escrit per K.L.Going. Han treballat de valent per tal d’elaborar un treball col·lectiu que consisteix en la celebració i enregistrament en vídeo d’un club de lectura al voltant del llibre de Going.

El títol del treball és AMB LA LECTURA ENS MENGEM EL MÓN que apel·la directament al llibre que han llegit i pretén posar en relleu la importància de la lectura en els nostres dies.

Abans de fer l’enregistrament del vídeo, han utilitzat diverses estratègies per tal d’aconseguir una lectura, atenta, acurada i crítica. Una de les moltes activitats que han realitzat és fer l’EIX de Xaval Gras que inclou diversos apartats: les crítiques del llibre i algunes de les crítiques que ells han elaborat; els principals escenaris del llibre on té lloc l’acció (Nova York) siguin reals o no com ara la sala The Dump, el Lower East Side i el metro; i finalment, l’eix conclou amb una aportació des de la matèria de música on han treballat el gènere del Punk, el seu context i els principals grups de música que surten al llibre, especialment, han treballat Kurt Cobain que és font d’inspiració de l’autora del llibre.

Els objectius d’aquest treball en l’àmbit individual eren, entre d’altres, realitzar una bona comprensió lectora del llibre amb un bon grau d’aprofundiment, millorar la fluïdesa oral i aprendre a elaborar arguments per defensar el mateix punt de vista. Pel que fa a la dinàmica col·lectiva hem treballat el respecte dels torns de paraula, l’escolta, la capacitat no sols de saber convèncer sinó també de deixar-se convèncer, etc.

Creiem que és molt important promoure la lectura entre els joves i treballar-la amb dinàmiques que els siguin properes, ja que d’aquesta manera l’alumnat s’implica molt més amb el seu aprenentatge.

El més important és que han après molt durant el procés i que han gaudit molt enregistrant el vídeo!

Us deixem el resultat del vídeo que inclou: el club de lectura, les preses falses i les evidències de tot el treball realitzat.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *