Descobrim l’Egipte i Grècia de l’antiguitat!

Aquest trimestre l’alumnat de 1r d’ESO, a la matèria de Ciències Socials, s’ha endinsat en dues de les grans civilitzacions de l’antiguitat: L’enigmàtic Egipte i L’antiga Grècia.

Egipte ens ha permès conèixer un món exòtic al voltant del riu Nil, amb faraons, piràmides, momificacions i uns Déus que ens fascinen per tota una simbologia que no ens deixa indiferents!

També hem après d’una societat on la dona tenia els mateixos drets que l’home i on trobem dones molt poderoses!

Així ho expressa l’himne a la deessa Isis, que es troba recollit en el papir de Oxyrhinco, segle II a.C: “Ets la propietària de la terra […] tu has donat un poder a les dones igual al dels homes”.

Per atra banda, l’Antiga Grècia ha estat un descobriment de les nostres arrels culturals, i d’una mirada al món més oberta, culta i democràtica!

Hem viatjat a la polis d’Atenes del segle V a.C. on Pericles parlava a l’Assemblea de la democràcia, com hem arribat per mar i després d’una llarga travessia alguns alumnes estaven marejats, s’han distret a l’Àgora on hem aprofitat per anar al mercat, hem visitat l’estadi i practicat el llançament de disc, hem gaudit del teatre i les tragèdies (com ens agraden els drames!!!), hem pujat a d’Acròpolis a veure els temples més importants (el Partenó ens ha deixat bocabadats! Quin marbre més blanc! Quantes columnes! Que gran!), i hem observat els camps de cultiu fora muralla, productes que eren familiars: vinya, blat i oliveres! Cultius de casa nostra, també som Mediterranis!

Plànol Atenes s. V a.C.

I el curs no podia finalitzar sense “EL GRAN QUIZ GREC” aquí us deixem una petita mostra de les guanyadores i els guanyadors !!!

Fixeu-vos bé!!! Com a experts en Grècia no podien deixar de lluir una mostra d’art al seu canell: uns braçalets amb la sanefa clàssica grega! S’anomenen GRECAS!

Aquest estiu les lluirem orgullosos de tot el que hem après i viscut plegats confinats.

Tornarem aviat i amb moltes ganes de seguir amb noves aventures!

Bon estiu!