L’INS Ramon Berenguer IV (Cambrils) lidera l’FP Challenge del Camp de Tarragona 2026

El dimarts 24 de març del 2026 proppassat, la Sala de Concerts de l’Ateneu Juvenil de Cambrils va vibrar amb el talent i la innovació de la Formació Professional (FP). L’INS Ramon Berenguer IV va liderar l’organització d’aquest esdeveniment d’àmbit territorial del Camp de Tarragona, on vuit centres educatius van competir per resoldre un repte empresarial real sota una pressió a contrarellotge.

L’empresa col·laboradora d’aquesta edició, All Blue Diving, representada per Jacques Martí i Raquel Martí, va plantejar un desafiament clau per a la seva viabilitat: com incrementar de manera realista la demanda d’octubre a maig creant un producte o un servei nou —o reempaquetant-ne els actuals— que sigui atractiu per al mercat i viable operativament.

Després d’una intensa jornada de treball seguint les fases del cub —des de la definició de rols fins al Model CANVAS—, el jurat va atorgar el primer premi a l’INS Martí l’Humà (Montblanc).

La seva proposta de valor guanyadora va consistir en una «experiència immersiva» dissenyada per a apropar el busseig a tothom, independentment de si el temps hi acompanyava. La proposta incloia el següent:

  • un bateig de busseig (Discover Scuba Diving) en piscina per a garantir seguretat i facilitat;
  • un pla de dia complet que combinava ioga, esmorzar i formació complementària sobre el busseig, i
  • un enfocament integral que unia esport, relaxació i una experiència nova per a generar interès cap a la resta de cursos de la temporada alta.

L’obertura de l’acte va anar a càrrec de la directora de l’INS Ramon Berenguer IV (Cambrils), la Sra. Ana Espadero. En el seu discurs de benvinguda, va mostrar un gran entusiasme per la jornada i va refermar la voluntat del nostre institut de continuar organitzant iniciatives que connectin estretament les empreses, els centres educatius i l’alumnat.

Aquesta jornada no hauria estat possible, però, sense la suma d’esforços de diverses institucions. És per això que, com a institut organitzador, volem expressar el nostre agraïment:

  • a l’empresa All Blue Diving, per la confiança i per plantejar un repte tan engrescador;
  • a l’Ajuntament de Cambrils, amb la presència de la regidora Natalia Pleguezuelos i la participació en el jurat de la regidora Patricia de Miguel.
  • a la Sra. Rosa Carbonell, coordinadora territorial d’FP, pel seu suport constant en la vinculació entre centres i empreses, i
  • especialment, als 8 centres educatius camptarragonins que ho van fer possible: l’INS Baix Camp (Reus), l’INS Antoni Ballester (Mont-roig del Camp), l’INS d’Horticultura i Jardineria (Reus), l’INS Jaume I (Salou), l’INS Lluís Domènech i Montaner (Reus), l’INS Martí l’Humà (Montblanc), l’INS Jaume Huguet (Valls) i, com a amfitrió, l’INS Ramon Berenguer IV (Cambrils).

Enhorabona a tots els participants, tant per la qualitat de les idees presentades com pel gran treball en equip realitzat en aquest FP Challenge del Camp de Tarragona 2026!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>