La Marató de TV3

Al llarg d’aquesta setmana es presenta a les aules la nova campanya de La Marató de TV3, que se celebrarà el proper diumenge 16 de desembre, enguany dedicada a la lluita contra el càncer. El divulgador encarregat del nostre centre, David Sabaté, ens està explicant que el càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i la segona entre les dones.

Es destaca la importància de la prevenció i de seguir unes pautes de vida saludables per reduir la probabilitat de patir aquesta malaltia. Durant les xerrades, els alumnes tenen l’oportunitat de veure un vídeo que combina el testimoni de persones que tenen càncer amb l’explicació de l’oncòloga i investigadora Joana Vidal. A més, el grup musical Blaumut ha composat la cançó “Partícules”, inspirada en els testimonis del vídeo.

Malgrat els avenços que s’han fet en tractaments i en mètodes de diagnòstic i prevenció, la incidència del càncer segueix sent molt alta. Cal seguir investigant per millorar la supervivència de les persones malaltes i per això els vostres donatius són molt importants. Una de les accions divulgatives més interessants es realitza a les xarxes socials amb l’etiqueta #HoVisc, amb la intenció de reflectir el testimoni de les persones que l’han patida tant elles mateixes com el seu entorn.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>