Tallers de dol migratori, Escape room de Gabriel Ferrater i celebració de la castanyada a la cantina amb l’aula d’acollida del Xirgu

El taller de dol migratori

Una notícia, la preparació d’un canvi de vida, i el comiat de la família, els amics, la mascota, la casa, el barri, el país… Des de l’associació Joves per la Igualtat i la Solidaritat (JIS), de l’Hospitalet, la Tània Miró ha tornat a les nostres aules a ajudar-nos a despertar la consciència del que significa deixar el propi país per anar a viure en un altre. Ens ha ajudat a pensar i sentir tot allò que passa a fora i a dins de les persones.

Tots els alumnes en rotllana han compartit una bonica experiència que des del JIS ens fan molt fàcil a través de jocs i manualitats, amb la finalitat d’expressar emocions. I, realment, ha estat emocionant! Gràcies!

Escape room/ joc de pistes  a la biblioteca Josep Janés

Una missió que va ser tota una aventura! A la Biblioteca Josep Janés l’alumant d’aula d’acollida va poder gaudir d’un fantàstic joc de pistes (Escape room) sobre el poeta Gabriel Ferrater. Ens ho vam passar d’allò més bé!

La castanyada

Una sala amb una gran taula esperava els alumnes de l’institut Margarida Xirgu. A sobre de la taula, una caixa de fusta ben tancada amb dos cadenats. I al costat, poemes del poeta reusenc Gabriel Ferrater. Ben amagades entre els versos, s’havien d’anar descobrint unes primeres pistes per aconseguir les numeracions necessàries per poder obrir la caixa. A dins, es guardava el llegat del poeta, que els alumnes finalment varen aconseguir alliberar.

Us deixem unes imatges de l’activitat de tardor:

Carme Escales