Matí a l’Arxiu Maragall amb 1r batxillerat Z

Matí a l’Arxiu Maragall

Els alumnes de literatura catalana visiten la casa del poeta

Marta Pujol

Amb el bust de Joan Maragall, a la Plaça Molina, al costat de l’Arxiu.

Com a complement a la lectura de Visions & Cants, el 16 de novembre els alumnes de la matèria de modalitat de literatura catalana de 1r de batxillerat van visitar la Casa Arxiu Joan Maragall, en ple barri de Sant Gervasi. Van tenir el privilegi que els fes de guia el net del poeta, Pere Maragall i Mira, germà de l’exalcalde de Barcelona i president de la Generalitat, Pasqual Maragall.

L’Arxiu Maragall és una casa de tres plantes, de la qual només es visita la primera, decorada com en vida del poeta, una casa benestant de finals del segle XIX i principis del XX. Ens van cridar especialment l’atenció els trofeus dels Jocs Florals, l’esplèndida i delicada Englantina d’Or, que Joan Maragall va guanyar l’any 1894 amb el poema patriòtic “La sardana”, i la Violeta d’Or i Argent, que va obtenir el 1896 amb “El mal caçador”, poesia de tema religiós, inclosa a Visions & Cants, com “La sardana”.

Joret Araque, llegint un fragment de l’”Elogi de la paraula”, sota l’atenta mirada de Pere Maragall.

Els alumnes van valorar positivament poder veure in situ el principal espai on Joan Maragall va viure, va gestar la seva obra i va morir. Segur que els ajudarà a fixar els seus coneixements sobre el poeta.

El grup, al menjador, amb Pere Maragall.