Rap en català

I per què no? Això és el que van poder comprovar els nostres alumnes de 3r i 4t d’ESO la primera quinzena de maig, gràcies als tallers que els va organitzar el departament de Català. A 3r, una iniciació i a 4t, com que ja en van fer el curs passat, un aprofundiment.

Així, sense adonar-se’n, van aprendre conceptes de mètrica, rima i versificació, i es van llançar a escriure els seus propis textos, d’entre els quals destacaríem els de l’Agnes Idiahi, de 3r B. I, fins i tot, van poder fer alguna batalla de galls. Voldríem subratllar l’especial motivació d’alumnes com la Shaddia Fajardo, en Pau Guarachi o en Kevin Guallarte, de 3r, i la d’en Josué García, de 4t.

En Sukmandeep Singh, de 3r A, comenta:

“Després de veure algunsdeos de rap, ens van dividir en dos grups i vam rapejar mitja classe contra l’altra meitat. I, a continuació, vam haver d’anar augmentant progressivament la velocitat del rap. Va ser molt interessant perquè jo mai no havia vist rap en català. El millor del taller va ser que em van agradar molt els raps dels meus companys. Jo recomano fer aquest taller perquè aprens molt”.

Com veiem, doncs, es pot viure plenament en català fent activitats que ens agraden i ens motiven. Aprofitem-ho.

Marta Pujol