Aprenem sobre la sexualitat

Els alumnes de 3r d’ESO fan un taller sobre la sexualitat

El passat divendres 18 de febrer els alumnes de 3r A vam fer un taller de sexualitat. Va durar fins a dos quarts de dotze. Durant aquest temps quatre monitores van començar preguntant-nos què en sabíem. Després d’anotar diferents temes que van anar sortint van explicar el sistema reproductor femení i masculí, així com els diferents tipus de malalties de transmissió sexual que es poden agafar i com prevenir-les. També van explicar com prevenir l’embaràs i diferents mètodes anticonceptius.

Vam tenir temps per resoldre dubtes i ens van aclarir moltes creences comunes que teníem. Ens van dividir en dos grups petits per fer un passaparaula sobre els temes tractats amb paraules claus. La competició va estar molt renyida, però va acabar guanyant, per un encert, un dels grups. Posteriorment, tant als guanyadors com als perdedors, ens van regalar uns preservatius i seguidament ens van dividir en quatre grups més petits per ensenyar-nos a col·locar-los, tasca que a més d’un company se li va fer complicada i la situació va generar rialles.

Recomano el taller totalment. És crucial entendre la importància de la protecció contra les malalties o conèixer els diversos mètodes anticonceptius que hi ha. I, sobretot, conèixer i entendre millor la nostra sexualitat. És molt important per a nosaltres tenir aquesta informació.

Nensi Devi 3r A