Visita al col·legi Jaume I de La Sénia

El dia 29 de maig els alumnes de segon cicle de la USEE vam anar a fer una visita a l’escola del poble.

Dintre del projecte eTwinning “BIBLIOTECA PARA TODOS”, hem hagut de fer una presentació del conte tradicional portuguès Caldo da pedra fent servir les eines de dibuix del processador de texts.

Aquest conte després l’hem realitzat col·laborativament en forma de llibre sensorial que ha anat viatjant entre els tres centres implicats: Praia da Vitória (Açores), Guitiriz (Galícia) i La Sénia per tal de tornar al seu origen (Portugal).

Arran de la presentació vam confeccionar un àlbum de pintura que cada un dels centres havia de lliurar a alguna escola, aula hospitalària, jardí d’infància, etc. per tal de donar projecció exterior a la feina duta a terme.

Vam voler donar-lo al centre de primària on havíem cursat estudis. Posats en contacte amb la directora del centre, va estar d’acord amb aquesta possibilitat i també amb el fet que no es tractés només de rebre l’àlbum sinó que els alumnes contéssim el conte als xiquets de P5 i es va concretar un dia per a dur a terme aquesta activitat.

Vam preparar la lectura del conte i vam suggerir que es podria acompanyar del power-point per tal de reforçar la nostra narració.

Arribat el dia en qüestió, en arribar al centre d’educació primària, els alumnes de P5 ja estaven esperant als “contacontes” de secundària. Ens vam presentar, vam explicar que estàvem fent un projecte eTwinning i vam començar a llegir el conte.

Tots els alumnes de P5 del CEIP estaven ben atents a la narració i al que s’estava projectant a la pantalla.

En acabar el conte, la directora del centre els va fer algunes preguntes per veure si havien entès el conte i els xiquets van anar contestant, comprovant que havien interioritzat el sentit general de la història.

Després vam fer lliurament de l’àlbum a la tutora dels petits. Tothom es va mostrar molt satisfet amb l’experiència i amb ganes de repetir.