ESTADA D’UNA SETMANA A VILA VERDE (PORTUGAL)

Les professores Montse Vericat i Rosalia Serralta han estat fent un job shadowing a l’Agrupamento de Escolas de Moure e Ribeira do Neiva  a Vila Verde (Portugal). Aquesta estada forma part del projecte KA101 “Support and Understanding for a Change in the Classroom that Embrace Special Students (SUCCESS)”.

En el programa del període d’observació van poder conèixer el model organitzatiu del sistema educatiu portugués, la tasca de l’equip multidisciplinar per a l’educació inclusiva; van visitar els establiments educatius que formen l’Agrupamento i van observar estudiants en el context de les classes; van conèixer la tasca que duu a terme el Centre de Formació del Professorat; van poder parlar amb el Servei de Psicologia i van gaudir d’activitats inclusives on participa l’alumnat.

Després d’aquesta estada, la resta de professorat del claustre rebrà una formació per a compartir el que van observar sobre la posada en marxa del decret d’inclusió al país veí.

Ara és feina de tothom que el Decret 150/2017 de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu, es tingue en compte a l’hora de garantir l’atenció i la participació de tot l’alumnat en un entorn escolar ordinari.