Erasmus STEAMS. Virtual Meeting in Zagreb

Seguint amb el programa adaptat a la pandèmia, el tercer Meeting del projecte va tornar a ser virtual i es va realitzar els dies 12-13-14 de maig 2021. En aquest cas es va organitzar des de Zagreb (Croàcia) i va introduir una nova dimensió a les activitats telemàtiques cooperatives: la realització d’activitats a l’exterior del centre per a compartir després la informació recollida.

Seguint el programa establert, a través de la plataforma Zoom es van succeir les presentacions del centre de Zagreb (Institut de Formació Professional dedicat a la Geodèsia, que és la representació de la forma i la superfície de la Terra), la ciutat i el país, centrades en el patrimoni material i immaterial croata.

A continuació, els alumnes de cada país van sortir al carrer de les seves poblacions respectives, per anar fent fotos dels elements patrimonials més importants i compartint-les a través d’un grup de WhatsApp.

D’entre aquests llocs, es tractava d’escollir un monument o una estàtua i fer-li un nombre elevat de fotos (al voltant de 30-40), per a després processar-les amb el sotware 3D Zephyr i obtindre una imatge en 3D del monument en qüestió. Aquesta técnica es diu Fotogrametria i s’aplica en camps tant diversos com l’arquitectura, la cartografia o l’esport. En el nostre cas, ens vam centrar al monument a les víctimes de la Guerra Civil de la plaça Pius XII.

Els/les alumnes, organitzats en grups de treball internacionals havien de preparar una presentació sobre cadascun dels monuments estudiats, estudiant tots els detalls al seu voltant com: l’autoria, la temàtica, el significat, la contextualització història, etc. Posteriorment, els grups de treball presentaven la seva feina davant de tot el grup, que era avaluada pel professorat i alumnat participant.

Com en anteriors Meetings, es van compartir moltes de les tradicions locals. Sabieu que les corbates venen de Croàcia? A una de les activitats cooperatives s’animava a tothom a fer-se una foto posant-se’n una.

Web del projecte