Erasmus STEAMS. Virtual Meeting in Thessaloníki

El projecte STEAMS avança a pas ferm de manera virtual. Els dies 14-15-16 d’abril, 10 alumnes de l’INS La Sénia (classes 4t A i 4t C) van prendre part al segon Meeting del projecte, aquesta vegada organitzat de forma excel·lent des de la “Senior High School of Intercultural Education of Evosmos, Thessaloniki”.

A continuació mostrem una sèrie d’imatges que resumeixen les activitats principals realitzades durant el Meeting.

Els alumnes grecs van presentar el seu institut i el patrimoni cultural més destacat de la seva ciutat. La plataforma emprada per a gestionar totes les videoconferències va ser el Microsoft Teams.

Els alumnes van cooperar virtualment en grups de treball internacionals.

Un dels temes que van estudiar va ser la presència de la llengua grega als idiomes dels països del projecte. Cada alumne les va llegir al gran grup en la seva llengua.

També van preparar debats sobre temes plantejats pels professors grecs. Una part del grup preparava arguments a favor i l’altra part en contra. Després es presentava davant de tots/es.

Al vespre, ens conectàvem des de casa i compartíem altres aspectes de la cultura grega, com la cuina, la música i la dansa. Els/les alumnes grecs/es van enregistrar vídeos on ens mostraven com preparar un plat típic de la seva gastronomia, o com tocaven instruments musicals tradicionals.

La darrera nit, cada país va compartir una cançó de la seva terra. Els/les nostres alumnes van triar “Portes sense pany” del grup d’ska-rock senienc Maskarats. Les alumnes Ivette Llopis i Abril Garrigosa van presentar-la i van explicar el seu lligam en la nostra història.

Finalment, a mode de valoració final i resum del Meeting, els alumnes Noèlia Fernández i Joan Forcadell van entrevistar a alumnes dels altres països i ho vam enregistrar en un podcast que va ser emès per La Sénia Ràdio.