Erasmus STEAMS. Virtual Meeting in Porto

La pandèmia està limitant les nostres accions i els Projectes Europeus han segut una de les més afectades, donat que la imposibilitat de viatjar redueix el seu atractiu.

Per superar aquestes dificultats, el projecte Erasmus STEAMS ha plantejat l’opció de realitzar Virtual Meetings, és a dir, trobades per videoconferència. Els dies 16-22-23-24 de febrer de 2021 es va realitzar la primera experiència telemàtica, organitzada des de Porto (Portugal) i seguint aquest programa d’activitats. Un grup de 10 alumnes de 4t ESO B del nostre centre va prendre-hi part.

Les activitats es van alternar entre conferències plenàries i treballs en grups internacionals de sis membres (un alumne de cada país). El primer dia es va presentar el centre portugués i després la ciutat, la seva història i els seus monuments. El segon dia es van presentar eines tecnològiques que ajuden a la difusió i a la conservació del patrimoni, com són les eines TinkerCad (impressió 3D) i Microbits (programació per blocs). El tercer dia, cadascun dels grups va presentar la feina feta durant els dos dies anteriors. El treball en grups internacionals es duia a terme combinant les aplicacions Google Meet i Google Slides, que permetien que alumnes de diferents països treballessin com si estiguessin asseguts a la mateixa taula.

El Canal TE va vindre al nostre institut per entrevistar-nos i editar aquest vídeo que es va emetre als seus noticiaris.

Tot l’alumnat de 4t d’ESO està implicat al projecte. Per un costat els 10 alumnes participants ho fan directament, però després aquests s’encarreguen de transmetre-ho als seus companys. Aquí podem veure la presentació que van preparar i que resumeix molt bé la seva participació al Virtual Meeting.

Fruit d’aquesta transferència és l’enregistrament d’un Podcast en anglès que descriu el projecte STEAMS i que es va realitzar a les classes d’Anglès de 4t ESO.

“Los presentes proyectos han sido financiados con el apoyo de la Comisión Europea. Esta publicación es responsabilidad exclusiva de su/s autor/es. La Comisión no es responsable del uso que pueda hacerse de la información aquí difundida”.