Una passejada per la història i el patrimoni de Badalona

L’alumnat d’acollida ha fet recentment (24 de gener) una sortida per conèixer l’entorn proper i capbussar-se en els orígens històrics de Badalona.

Primera parada: el Museu de la ciutat. El professor Joan Martínez ens va fer un recorregut interessantíssim per la Baetulo romana, que va posar al descobert detalls de la vida i l’organització dels badalonins de fa molts segles. Alguns alumnes hi van reconèixer elements encara vius en els seus respectius països. Bona observació: les civilitzacions i cultures a què pertanyem ens donen identitat, però també ens acosten els uns als altres.

Segona parada: Parc de Can Solei i de Ca l’Arnús. El patrimoni històric i natural conviuen en aquest espai tan grat per al passeig i la conversa tranquil·la. Els nois i noies van explorar-ne els racons i en van conèixer la història: des dels seus orígens com a finca familiar fins a la incorporació com a llegat per a la ciutat, per al gaudi de tots els que hi viuen i hi arrelen.

Ens preparem per a la propera sortida. L’entorn encara ens ha de descobrir molts secrets!