TV de Badalona entra  a l’Albéniz

Divendres 24 de novembre TV de Badalona va entrar a les nostres aules i ens va obrir les portes d’un dels seus programes més emblemàtics, Badalona 360º.

Dos grups d’optativa, un de 1r i un de 3r d‘ESO (Expressió escrita i Fem de periodistes?, respectivament) s’havien inscrit per participar en un dels espais del programa, el concurs Què m’expliques?

Es tracta d’una proposta adreçada a estudiants de tots els nivells que els planteja un repte: han d’elaborar un text escrit, de tipologia diversa, segons el motiu temàtic, que cada curs canvia. Per al 2023-24, calia explicar una anècdota viscuda, divertida o curiosa.

L’alumnat havia fet el treball de redacció i posterior revisió, a partir de les indicacions del professorat. També n’havia preparat la lectura en veu alta, àgil i expressiva, per si tocava llegir el text davant de micròfon.

El concurs s’estructurava en dues fases eliminatòries. La primera consistia en una sèrie de preguntes de cultura general, adequades al nivell dels estudiants; en sortien seleccionats tres alumnes del grup. La segona fase requeria als finalistes endevinar una paraula oculta, a través de la representació mímica que en feia un company o companya. Quedaven, després d’aquesta fase, els dos estudiants que havien de llegir la seva redacció. El professor/a, finalment, decidia quin era el millor text, la millor lectura.

Un cop conegut el guanyador, calia revelar quin era el premi. També el voleu saber vosaltres, oi?

Doncs sigueu espectadors del Què m’expliques? en aquests dos enllaços. Comproveu com la simpatia d’en Miquel, el presentador, i la professionalitat de l’Aroa amb la càmera ens fan passar una bona estona, alhora que ens introdueixen en un mitjà de comunicació que ens semblava llunyà i inassequible.

Gràcies a TV de Badalona! Nosaltres, des de l’Albéniz, estem a punt per a la cita del proper curs.

OPT_Expressió escrita_1r ESO

OPT_Fem de periodistes?_3r ESO