Sortida al teatre Zorrilla

El passat 15 novembre els nostres alumnes de segon d’ESO van anar a veure al teatre Zorrilla l’ òpera «Don Pasquale» de G. Donizetti. L’actuació va ser a càrrec de l’Aula de Cant del conservatori de Badalona i entre els intèrprets hi havia alumnat de Batxillerat musical del nostre centre.

Don Pasquale és una òpera còmica (buffa en italià) de Donizetti. Aquest tipus d’òpera dramatitza el conflicte entre els desitjos dels personatges joves i apassionats enfront de la voluntat de personatges conservadors d’edat més avançada que representen l’ordre establert (com és el cas de Don Pasquale). Normalment, hi ha un personatge que no pertany a cap de les anteriors categories i que ajuda els joves a superar els obstacles. En l’òpera còmica els protagonistes més enginyosos aconsegueixen burlar als altres. Amb aquest objectiu uns personatges es fan passar per uns altres, i donen peu a divertits embolics.