PROJECTE DE TUTORIA ENTRE IGUALS

El passat divendres 5 d’octubre l’alumnat de 1r d’ESO i de 4t d’ESO va fer una activitat conjunta a l’hora de tutoria. Es tracta d’una primera sessió entre aquests dos nivells que s’ubica dins del projecte de centre anomenat Tutoria Entre Iguals (TEI).

Aquest projecte proposa a l’alumnat gran de l’ESO que faci de “tutor” de l’alumnat de 1r d’ESO, amb la intenció d’establir lligams entre l’alumnat i generar un doble efecte. Per als petits, que rebin  l’acolliment dels companys de centre, se sentin integrats i es vinculin amb el centre. Per als grans, que es responsabilitzin, que esdevinguin models de comportament i falca de suport puntual per als petits de la casa.

En el cas d’aquesta primera sessió ha estat distesa, de trobada en petits grups, que serveix per trencar el gel inicial i presentar-se uns als altres i trobar temes de comunicació comuns que facilitin la relació entre ells.

Els tutors d’ambdós nivells i els coordinadors que els van acompanyar n’hem quedat molt satisfets, especialment del comportament de grans i de petits en aquesta primera activitat , això ens dóna peu a preparar la segona activitat en el futur.

Volem agrair des de coordinació i les tutories la bona predisposició de l’alumnat gran amb aquest projecte, sense ells i els menuts, la nostra tasca i propostes no tindrien cap sentit.