Programa Educació Financera

Els alumnes d’ Economia de 4t d’ESO han realitzat dos tallers del programa d’Educació Financera a les Escoles Catalanes. Han posat en pràctica els seus coneixements sobre administració de diners i endeutament.

“A EFEC els tallers són impartits per treballadors voluntaris vinculats a entitats financeres (professionals en exercici o jubilats), professionals vinculats a associacions del sector econòmic financer i treballadors de l’Agència Tributària de Catalunya; així com per professors de secundària. Els centres escolars que participen del programa s’hi apunten de manera voluntària per tal que els seus alumnes rebin competències en finances personals.

Aquest programa d’alfabetització i educació financera s’emmarca en les recomanacions d’organismes internacionals tan rellevants com l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) i la Unió Europea (UE), i està supervisat pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Ambdues organitzacions han fet èmfasi en la necessitat de dotar a la ciutadania de competències per tal de gestionar els seus ingressos i despeses, que ajudin a evitar episodis de sobreendeutament i d’exclusió financera.

La darrera edició del programa va arribar a 359 centres escolars, i ja acumula 15.697 tallers a 87.663 alumnes en el total de les 6 edicions.”

(Font EFEC)